BF april 2025
Jag ser blod när jag torkar mig. Helt vettskrämd. Jag VET att det förmodligen är ofarligt, men min förra graviditet slutade i missfall.
Det är så vanligt med ofarliga blödningar i början av graviditeten! Jag hade en tex.
Jag ser blod när jag torkar mig. Helt vettskrämd. Jag VET att det förmodligen är ofarligt, men min förra graviditet slutade i missfall.
Supersemlan: 6+0 färskt blod. Inte mycket. Jag ser det när jag torkar mig. Det har inte kommit i trosorna. Jag har mina symptom kvar.
Jag blödde typ såhär i 5+0 i förra graviditeten och såg därefter hjärtat slå. Men sedan började jag blöda långt senare och då började det smått och blev mer. Fick åka till gynakuten i 11+0 och då bekräftade de att det var missfall.
Vet att att det troligen är okej, men är så rädd att mängden ska öka.
Jag ska göra ett VUL vid 11 idag. Så nervös. Om inte hjärtat syns slå nu så är det någonting fel. Håll tummarna. ❤️
Hej, jag hoppar in här.
Kortfattad backstory:
Försökt bli gravida i 4 år utan resultat, 2022 blev vi gravida på första försöket med IVF. Lillen kom i januari 2023. Ett år senare blev vi spontant gravida (!!!) men i vecka 9 fick jag operera bort ena äggledaren pga. utomkvedshavandeskap. Med våran historia och 1 äggledare mindre gav vi nästan upp hoppet om en till graviditet, men fortsatte kämpa på ändå trots låga förväntningar. Så idag, 4 månader efter op. fick vi ett nytt plus!
Vi är såklart OTROLIGT glada, men vi båda känner också rädsla över hur det ska gå. Om det blir ett x igen så ryker alla chanser till ett syskon. (Har inte ekonomi för privat ivf/självbekostad behandling). Till detta, har jag liknade symptom som vid xet, lite lite bruna flytningar sen bim, så detta gör mig ännu mer orolig.
Vi har denna gång valt att hålla graviditeten hemlig tills vi vet att fostret sitter där det ska. (vid tidigare graviditeter har vi berättat för familjen direkt) Har inte skrivit in mig på mvc än, men räknar med att få ett tidigt ul..
Någon som har några kloka tankar som kan lugna oron?
Bf 18/4
Grattis! ☺️
Jag har två x i bagaget, men har inte behövt operera bort äggledaren då det hjälpt med methotrextate. Jag hade som du, småblödningar kring BIM vid dessa tillfällen.
När jag nu blev gravid igen och upplevde småblödningar i ett dygn några dagar efter BIM så var jag säker på att det var kört och att det var ytterligare ett x, så jag åkte in till gyn. De sa att blödningen var helt ofarlig och kom från äggblåsan i äggledaren (?). Inget blod efter det!
Det förstår jag, såklart! Mina barn är tillräckligt stora för att vara hemma själva en kortare stund, men jag hade ändå ångest när jag åkte in iom att man inte vet hur lång tid det tar. Men jag åkte in tidigt på morgonen, och det gick ganska snabbt!
Håller tummarna för er! Håll oss uppdaterade! ❤️
Rebecka 714
jag är ny här (iaf på många år 😅) men snubblade över ditt inlägg. Jag har BF 28/3 med tredje barnet, har en dotter på 16 och en son på 13 sedan tidigare och en bonusson på 12. Kul att se att man inte är ensam om att vara i övre spannet härinne 😬