Min vän konspirerar
Skulle tro han har ngt psykiskt på gång emellanåt som gör honom så här jobbig, oupptäckt diagnos, hög intelligens är inget skydd mot psykiska sjukdomar, kan vara tvärtom, att man övertänker, hjärnan spinner, upp-speedad.
Han kan ha en smygande schizofrenidiagnos på g, tar lång tid innan den helt blir synlig för alla, psykos, paranoida inslag. Konspirationsteorier kan vara lockande för många där något är sant, men resten påhittat, men man vet aldrig vad.
Jag håller inte med honom om alla hans åsikter, men en del gör jag. Skillnaden är väl att jag triggas inte igång som han gör när jag ska betala med kort, men jag håller med honom där till 100%. Just att han går över den gränsen där och sätter igång mot henne i kassan tycker jag tyder på att det är något psykiskt på gång med han, likadant mönster i alla skeenden - den gränsen, spärren - flesta har har inte han. Det är inte lämpliga situationer, det är inte "hans stund" att sätta igång så där (likadant med graviditeten). Rörande sexualiteten är det ingen som hoppar på honom på samma sätt han hoppar på andras, gränsen utsuddad där med...och i situationer där det, om igen, inte är lämpligt rum att ta upp det i.
Tids nog får ni eller han ta kontakt med psykiatrin, skulle jag tro? Nånting är det.