När har man sonar klart sitt brott?
Vilken intressant diskussion det blev, tack för inspel att tänka på.
Jag har läst domen och det är rätt tydligt att allt inte gått rätt till, bland annat på grund av skador och plats. Som flera konstaterat får man inte flera års fängelse för våldtäkt mot vuxen kvinna utan tämligen goda bevis. Mannen i fråga skulle ständigt återkomma med ny bevisning som aldrig inkom, vilket gjorde att rättegången sköts upp gång på gång. Sen blev det fängelse.
Orten har liksom delats i två kan man säga. Ena delen tycker att han ska "stängas av" för alltid. Den andra tycker att han är välkommen tillbaka. Det blir tydligt när han har arrangemang på ställen på orten att vissa bojkottar stället på grund av det. Personen har bidragit med mycket gott till bygden och många anser att det är en förmildrande omständighet.
Det har blivit en ganska konstig stämning på orten sen han kom ut och inte minst sen han började välkomnas tillbaka. Jag är inne på att en sådan här sak inte går att förlåta, samtidigt som det också bidrar till den dåliga stämningen. Jag tänker också på hans barn som också lever i detta.