Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

När har man sonar klart sitt brott?

Han anser alltså att han är oskyldig? Att han har suttit i fängelse oskyldig? På vilket sätt försökte han försvåra utredningen?

Det klart att han inte visar ånger om han aldrig har erkänt brottet. Vad tycker de som stödjer honom om det? Tror de också att han är oskyldig?

Många oklarheter här, men generellt är våldtäkt ett svårförlåtligt brott. Men inte alltid oförlåtligt.

Men i hans fall är det ju antingen så att offret ljuger, eller på något sätt har överdrivit det hela. (Föga troligt men inte omöjligt). Eller så ÄR han skyldig, men ångrar inget eller försöker slippa undan. Då är han ingen någon borde vilja ta i med tång.

Anonym (Nej) skrev 2024-07-26 18:20:11 följande:

Vi kan också påminna om att han fick sitta i fängelse, det får man inte för en lindrigare våldtäkt, oaktsamhet eller liknande utan bara för grova våldtäkter. En sådan man kan man aldrig lita på igen!

Precis, är han tidigare ostraffad och fick sitta ett par år, var våldtäkten ganska grov. Antingen grovt och medvetet utnyttjade av minderårig, eller också tvingade han sig på någon med våld, eller visade på annat sätt särskild hänsynslöshet. Annars skulle han ha fått ett kortare straff.
    Anonym (Poppe) skrev 2024-07-26 18:29:36 följande:
    Om ponerar att du har rätt i dina spekulationer så anser jag att han bör frysas ut.

Men innan vi vet, eller TS vet, så är det svårt att ta ett sådant beslut att frysa ut någon för all framtid i en liten ort. Det är nästan omöjligt att veta vad som verkligen har hänt gissar jag på.
    Det klart att vi aldrig kan veta säkert vad som hände. Men om han dömdes mot sitt nekande, måste åklagaren ha haft mycket att gå på. Det måste ha funnits bevisning och / eller vittnesmål mot honom.

Hur som helst är det ju en knepig sits oavsett. Ponera att han - mot förmodan - är oskyldig. Då har han suttit oskyldigt fängslad i flera år. Är han å andra sidan skyldig, vilket är det vanligaste i fall där gärningsmannen faktiskt fälls, är han ett dubbelsvin som både nekar och inte visar ånger.
    Anonym (Mäns rättigheter (Kvinna)) skrev 2024-07-26 19:21:29 följande:

Det märks att många inte har någon koll hur det fungerar i dagens domstolar när det gäller sexualbrott som våldtäkt eller övergrepp.

Man kan tro att det finns massa bevis om någon åker dit för 3 år och en kvarts miljon i skadestånd för en våldtäkt MEN verkligenheten är något helt annat. 

Svenska domstolar fungerar som så att en man och en kvinna har sexuellt umgänge med samtycke från båda håll. Dagens efter så ångrar sig kvinnan av någon anledning, kanske va mannen mindre snygg efter att alkoholen lagt sig, eller så kanske det inte va det absolut bäste sexet hon haft, detta berättar hon för en eller två väninnor som tycker att det "borde" mannen förstått att det inte va det bästa sexet för henne och slutat trots att hon stönar ljudligt....🤷🏼?♀️

Inget våld behövs ha skett!

Väninnorna tycker hon ska anmäla mannen då han borde varit tankeläsaren trots att han tyckte hon verkade tycka det va skönt med tanke på hennes ljudliga övertygelse.

Ovanstående exempel händer ofta numera, det har blivit väl känt att tjejer får mycket pengar i skadestånd vid ett sådant "case". 

Det som räcker som bevisning för en fällande dom för våldtäkt är kvinnans berättelse om hur hon upplevt situationen + stödvittnen av väninnorna. Mannens upplevelse kommer aldrig någon domstol att lyssna på. Trots att det är ord mot ord så går domstolarna alltid på kvinnans berättelse då kvinnan är den som "blivit utsatt" för denna hemska våldtäkt TROTS att det egentligen är ett vanligt sex som kanske inte va det bästa som hon varit med om och lär sig att den killen vet inte hur han ska pleasa mig och väljer en annan man vid nästa sexuella tillfälle.

Sedan samtyckeslagen trädde i kraft 2018 har detta blivit EXTREMT vanligt och det är rent ut sagt livsfarligt för dagens män/pojkar/ungdomar. Detta har redan börjat visa sig genom att många killar filmar dem båda innan sex för att kunna bevisa samtycke, andra filmar hela akten som bevis. De finns de som aldrig vågar ha sex och de finns de som helst har någon polare med i samma rum som bevis.

Detta är katastrof hur allt detta får fortgå. Man ska kunna ha sex med vem man vill, sen efteråt kanske man tycker att den där killen visste inte hur man använder kuken, eller vet hur man tillfredsställer en kvinna och väljer att inte ha sex med denne igen, inte fan är det våldtäkt !!! Men enligt domstolarna är det. Bevis som används är endast ord, och spelar som sagt inget vad mannen säger om den stackars kvinnan pratat med någon väninna som agerar stödvittne.

Jag ska tillägga att jag absolut förstår att våldtäkter sker i vårt land, men pga av alla kvinnor som drar dessa snyfthistorier så förstör det för de kvinnor som verkligen talar sanning och blivit våldtagna.

Jag är kvinna och mamma till tonårspojkar och jag pratar ofta med dem om detta trots att de inte ens är i närheten av att ha något sexuellt med någon. Min make har blivit oskyldigt anklagad för sexualbrott med skadestånd och anstalt trots massa motbevisning, så jag är extremt insatt i detta ämne.

Jag kämpar dagligen för mäns rättigheter och att lagen måste ändras, det ska inte gå att bli dömd så enkelt, domstolarna måste lyfta blicken ovanför målramen och se en helhet kring kvinnan och mannens olika omständigheter och så få riktig koll.

Nätverket Mannaminne med Alexander Bard i täten växer för varje dag som går och vi ska lyckas ändra lagen genom att få varje politiker att förstå vad fan som sker i dagens Sverige. Många politiker vet redan om detta och de vågar inte kommentera något med namn och bild i de artiklar som redan skrivit om detta...

Så döm inte en "våldtäktsman" lättvindigt, att man nekar till ett brott är inte så konstigt om det är en stor lögn som lagt honom till last!

Vad har du för belägg för att det är vanligt att oskyldiga döms? Att män kan bli dömda för fyllesex som kvinnan ångrar?

Du kommer med en massa påståenden utan att backa upp dem.

Sex kräver samtycke. Utan samtycke kan det vara våldtäkt, men det ska fortfarande bevisas.
    Anonym (Inio) skrev 2024-07-26 23:04:39 följande:
    Fick den känslan bara eftersom han blivit förlåten och av hur du skrev.

Har jag fel? Jag vet ju inte.
    När TS skrev att allt inte hade gått rätt till, tror jag hon menade mannens beteende, inte rättegången.

Skador och övriga omständigheter styrker offrets berättelse, plus att mannen inte lyckades rentvå sig.

Det verkar inte handla om missförstånd, gränsfall eller oaktsamhet. Utan ett ganska grovt övergrepp.
    Cathariiina skrev 2024-07-26 20:48:45 följande:

Vilka var omständigheterna då? Om han har utnytttjat en styvdotter som var helt i händerna på honom, eller slitit in en främmande ung flicka/kvinna i en bil eller på toaletten på biblioteket eller i simhallen, eller våldtagit en kvinna som besökte hans hem i sin yrkesroll t.ex. som distriktssköterska, diakonissa, representant för hyresvärden eller kvinnlig rörmokare, så är det väl klart att han har gjort bort sig för livet? Han går inte att lita på mera.

Men om det handlar om något "date rape" där en vuxen kvinna frivilligt har följt med honom någonstans, och sedan hållit på och velat kring om hon vill eller inte vill, så tycker jag att han har sonat sitt brott. Det får vara någon måtta. Sedan tänker jag även eftersom han är en sådan evenemangsfixare som du beskriver, att det kan handla om att någon kvinna har legat med honom i ett försök att bli känd, men sedan när han inte har gett henne något uppträdande så har hon falskanmält för att hämnas. Tänk "Billy Butt".

Skicka efter domen från domstolen, om den inte finns på nätet.

En dejt som blir tvingad är lika våldtagen som en diakonissa som blir tvingad.

Det är inte vem man är som avgör om brott har begåtts, utan hur det gick till.

Våldtäkt betyder att samtycke saknas. Att samtycka och ångra sig efteråt är något annat.
Svar på tråden När har man sonar klart sitt brott?