Anonym (miapia) skrev 2024-07-28 11:52:51 följande:
Jag tror personligen den fortsatte mig i nån förklimakterie. Snabbt. Sen när jag läste runt om levonogestrel det är testosteron. Eftersom jag mådde som jag gjorde så började jag självklart googla. Tänkte omöjligt att jag inte hade nåt innan och nu med mirena all möjlig skit. På engelska står det massor. Bayer har blivit stämd många gånger just pga biverkningar, Dom har egentligen ingen riktig forskning på biverkning utan det är dom själva som har betalat deras egna läkare/forskare att forska lite i. Om du kan läs hos henne jenny koos ( vulverine) Hon förklarar väldigt bra vad som händer i kroppen.
Ja kardiolog sa direkt att jag tar ut den omgående, och dom som säger att det verkar lokalt är skitsnack bara. ( hennes ord) Varför skulle man falla i depression eller få ont i huvudet om det verkar nu bara lokalt.
Men det behöver inte vara så hos dig. Jag kommer ihåg också att jag hade sån jäkla hjärndimma. Människorna kunde prata med jag fattade inte vad dom sa. Helt läskigt.
Men som sagt alla är olika. Hoppas att dom kvinnor bara som får biverkningar under/efter fattar att det är inte deras kropp utan det är den skiten.
NU är jag väldig negativ men så blir det när läkarna/gyn/barnmorska säger att den e sååå bra. Ojaaaa visst.
Aha, du fick symptom efter insättning! Jag trodde det var efter uttag. Lättare att koppla till spiralen om man får det efter insättning så klart, frågan är hur man mår efteråt också... Men tror det är just det där att kroppen vant sig vid vissa slags hormonnivåer.