Ni som haft hormonspiral
Ni som haft hormonspiral i flera år och sen tagit ur den, vilka biverkningar fick ni? Hur var eran hy? Mående? När vände det? Tack på förhand 🤗
Ni som haft hormonspiral i flera år och sen tagit ur den, vilka biverkningar fick ni? Hur var eran hy? Mående? När vände det? Tack på förhand 🤗
Tack snälla för svar och åsikter.
2 dagar efter jag tog ut spiralen så vaknade jag på natten dyngsvettig, när jag skulle gå på toaletten var det som att hela jorden snurrade. Jag var så nära på att tuppa av, ringde 1177 och gick på toaletten sen försvann det, efter det har jag haft brutala ångestattacker, sjuka overklighetskänslor och minnesluckor. Hjärtat flyger iväg då och då och sen får jag ångestattacker vilket har slutat med en djup depression. Trodde aldrig att spiralen påverkade mig såhär mycket, har haft den i 5 år.
Om några dagar är det en månad sen jag tog ur den och ångestattackerna är väl lite bättre men mår verkligen inte bra kroppsligt i depressionen. Jag hoppas detta lägger sig för annars funderar jag nästan på att sätta in en ny även fast jag avskyr den bara för att få må bättre.
För er som mådde på samma sätt som mig eller som mådde dåligt vid utsättning, hur lång tid tog det innan ni mådde bra igen?