• Anonym (Ärlanpärlan)

    Han älskar mig inte längre…

    ? för att jag är det efter graviditerer och dålig sömn.
    Jag vet inte vad jag ska göra!
    Det tär på mig och leva under samma tak men någon som föraktar en så mycke. Men alternative, att vara borta så mycket från barnen gör ont i hjärtat att bara tänka på. Samtidigt skulle jag få halv tid med dem utan sura miner som förstör stämningen.
    Sedan har vi det ekonomisk, har knappt råd med en lagom stor lgh i närområde. Och då skulle jag inte ha mkt över till semestrar, bil och guldkant. Så då skulle barnen ända bara vilja vara hos honom.
    Vad gör man?

  • Svar på tråden Han älskar mig inte längre…
  • Anonym (Ärlanpärlan)

    För att jag är fet ska det vara?

  • Anonym (Reality check)

    Öppen relation är svaret! Låt honom ligga med andra och du får också chansen att vara med någon annan :) Han vill ju ändå inte ha dig och ni blir olyckliga allihop med tiden.

    Utöver det skulle jag säga att du självklart inte ska leva olycklig med en idiot och även med barnen på halvtid så är det bättre, även för dem! Inte att vara ifrån ena föräldern utan att slippa lära sig destruktiva relationsmönster som kan ställa till ett helvete för dem, slippa se en olycklig mamma och ffa slippa en olycklig barndom! Så om du inte fattar att du själv inte ska utsätta dig för psykisk misshandel så kan iaf barnen få slippa det!

  • Anonym (Lii)

    Om han inte älskar dig för att du blivit fet så har han aldrig älskat dig. Han har älskat din kropp 

  • Anonym (Kärleken)

    Hur vet du att han inte älskar dig? Har han sagt detta? Vad gör han själv för att du ska få egentid och avlastning för att kunna må bra i din kropp igen?

    riktigt kärlek sitter inte i utseende, så antingen har han aldrig älskat dig eller så är det attraktionen han tappat.

  • Anonym (Man)

    Han älskar säkert dig, men han attraheras inte av övervikt. Det gäller dom flesta män.

    Hur känner du själv? Trivs du i din kropp? Är det något du vill jobba på?

  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Lii) skrev 2024-07-25 10:00:08 följande:

    Om han inte älskar dig för att du blivit fet så har han aldrig älskat dig. Han har älskat din kropp 


    Skitsnack. Man kan visst älska en partner och sedan tappa känslorna när hen går upp i vikt. Nu tror inte jag att ts förändrats så extremt mycket, men kan ta som eget exempel när mitt ex gick upp i vikt närmare 70 kg sakta men säkert över de år vi var tillsammans, nog fan älskade jag honom bra länge ändå! Men självklart var det inte så att jag tände på hans kropp längre de sista åren när han hade förändrats så mycket.
  • Anonym (Fettisdagen)

    Han älskar dig nog. Men är inte attraherad av övervikt. Man kan inte bara bortse från det rent fysiska. Ser du helt annorlunda ut än när ni träffades så är du ju inte längre personen han attraherades av från början.


    Detta betyder inte att man måste väga 55kg men fetma är ett tecken på att man slutar anstränga sig. DET är minst lika oattraktivt som fetman i sig. Att man anstränger sig och är snygg för sin ålder tycker de flesta män är attraktivt.

    Sitt ner och diskutera vilka förändringar ni behöver göra för att du ska ha tid Att ta hand om din kropp. Då får han ge dig förutsättningar. men ni får båda vara beredda att offra något ni har

  • Anonym (Lii)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-07-25 10:15:47 följande:
    Skitsnack. Man kan visst älska en partner och sedan tappa känslorna när hen går upp i vikt. Nu tror inte jag att ts förändrats så extremt mycket, men kan ta som eget exempel när mitt ex gick upp i vikt närmare 70 kg sakta men säkert över de år vi var tillsammans, nog fan älskade jag honom bra länge ändå! Men självklart var det inte så att jag tände på hans kropp längre de sista åren när han hade förändrats så mycket.
    Har han sagt att han inte älskar henne o hon skriver jag de så utgår jag ifrån vad hon skrivit i TS
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lii) skrev 2024-07-25 10:46:30 följande:
    Har han sagt att han inte älskar henne o hon skriver jag de så utgår jag ifrån vad hon skrivit i TS
    Detta skulle vara intressant om TS förtydligar.

    Har TS kille sagt att han inte älskar henne eller att han inte attraheras eller vill vara intim längre? Det är stor skillnad på dessa.

    Det kan vara så att TS själv uppfattar att han inte älskar henne när han inte vill vara intim, när det i själva verket handlar om attraktion.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Lii) skrev 2024-07-25 10:46:30 följande:
    Har han sagt att han inte älskar henne o hon skriver jag de så utgår jag ifrån vad hon skrivit i TS
    Det du skrev var att om han slutar älska henne för att hon blir fet så har han aldrig älskat henne utan bara hennes kropp och det är vad jag svarade på.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre…