• Anonym (Ärlanpärlan)

Han älskar mig inte längre…

? för att jag är det efter graviditerer och dålig sömn.
    Jag vet inte vad jag ska göra!
    Det tär på mig och leva under samma tak men någon som föraktar en så mycke. Men alternative, att vara borta så mycket från barnen gör ont i hjärtat att bara tänka på. Samtidigt skulle jag få halv tid med dem utan sura miner som förstör stämningen.
    Sedan har vi det ekonomisk, har knappt råd med en lagom stor lgh i närområde. Och då skulle jag inte ha mkt över till semestrar, bil och guldkant. Så då skulle barnen ända bara vilja vara hos honom.
    Vad gör man?

• Svar på tråden Han älskar mig inte längre…
  • Anonym (Va?)

Men vad tänker han med? Det är ju bara din kropp.Du kan gå ner i vikt i sinom tid och bli attraktiv i hans ögon igen.

En partner bör stötta och inte dra så fort saker blir lite tuffa. Inte genom att hota att bli smal för att han inte ska dra, utan av omtanke och omsorg för sin kvinnas hälsas skull. Sedan stötta i processen till viktnedgång. Han låter inte som någon att hålla i handen när det stormar.

För mig låter det konstigt att han säger att han inte älskar dig. Många är vi kvinnor som fått gravidkilon eller temporära viktuppgång utan att mannen vill dra. Oftast brukar mannen vara snabb med att skaffa trivselkilon i ett förhållande och inte drar de flesta kvinnor för det. Sambokilon är inte heller ovanligt ( vilket man kan jobba på tillsammans). 

Jag tycker det mer låter som en ursäkt för något annat. om ni bråkat mycket eller om han träffat någon annan han blivit förtjust i? Man skiljer sig inte helt lättvindigt om man har barn utan att försöka jobba på roten till problemet. Kan han tänka sig parterapi? Hur känner du inför att gå ner i vikt, Wellobe verkat tex rätt framgångsrik eller kanske någon fasta som 5:2? 

• Anonym (Lii)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-07-25 12:38:15 följande:
    Det du skrev var att om han slutar älska henne för att hon blir fet så har han aldrig älskat henne utan bara hennes kropp och det är vad jag svarade på.
    Man slutar inte älska en person för att den blir fet. man kan sluta attraheras av personen men inte sluta älska av den anledningen 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lii) skrev 2024-07-25 17:12:06 följande:
    Man slutar inte älska en person för att den blir fet. man kan sluta attraheras av personen men inte sluta älska av den anledningen 
    Det finns säkert människor som slutar älska pga ytliga förändringar. Varför är det så omöjligt bland alla miljarder människor?

Troligtvis för att du själv har en definition av kärlek att den inte är så ytlig, så då definierar du inte det som att man har älskat.

Vi tolkar hela tiden saker för att stärka och rättfärdiga vår egna världsbild.
  • Anonym (Lii)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-25 17:20:54 följande:
    Det finns säkert människor som slutar älska pga ytliga förändringar. Varför är det så omöjligt bland alla miljarder människor?

Troligtvis för att du själv har en definition av kärlek att den inte är så ytlig, så då definierar du inte det som att man har älskat.

Vi tolkar hela tiden saker för att stärka och rättfärdiga vår egna världsbild.
    Då är det inte äkta kärlek
  • Anonym (Man)
    Anonym (Lii) skrev 2024-07-25 17:27:17 följande:
    Då är det inte äkta kärlek
    Jag tänkte att det var just din verklighet, det var därför jag skrev som jag gjorde i inlägget innan.
  • Anonym (Ärlanpärlan)

Ursäkta att jag inte svarat på era frågor, livet är tungt just nu och jag är väldigt ledsen.
    Han har sagt att han inte älskar mig längre och skäms över att jag är fet. Vårt sexliv är inte påverkat av övervikten, så jag antar att det ändå finns attraktion. 

Hans stöd till att hjälpa mig är begränsat till att klaga på mig, klaga på att jag är fet och slö och om jag serverar annat än pannkaka, köttbullar eller korv så är det äcklig mat. 

Patetiskt att jag accepterar situationen.

• Anonym (Ngng)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-07-25 09:30:00 följande:

Öppen relation är svaret! Låt honom ligga med andra och du får också chansen att vara med någon annan :) Han vill ju ändå inte ha dig och ni blir olyckliga allihop med tiden.

Utöver det skulle jag säga att du självklart inte ska leva olycklig med en idiot och även med barnen på halvtid så är det bättre, även för dem! Inte att vara ifrån ena föräldern utan att slippa lära sig destruktiva relationsmönster som kan ställa till ett helvete för dem, slippa se en olycklig mamma och ffa slippa en olycklig barndom! Så om du inte fattar att du själv inte ska utsätta dig för psykisk misshandel så kan iaf barnen få slippa det!

Men lägg av 
  • Anonym (usch)

Om han säger han inte älskar dig längre varför är han kvar i förhållandet för? Vad håller han på med? Antingen bestämmer man sig för att kämpa eller så lägger man ner/går skilda vägar. Så han skäms över din vikt. Du kan säga du skäms över hur han beter sig eller välj ut någon kroppsdel på hans kropp som du kan klanka ner på. 

• Anonym (Ngng)
    Anonym (usch) skrev 2024-08-06 16:13:00 följande:

Om han säger han inte älskar dig längre varför är han kvar i förhållandet för? Vad håller han på med? Antingen bestämmer man sig för att kämpa eller så lägger man ner/går skilda vägar. Så han skäms över din vikt. Du kan säga du skäms över hur han beter sig eller välj ut någon kroppsdel på hans kropp som du kan klanka ner på. 

Bra! 

Och lyssna inte på den som sa att du ska ha ett öppet förhållande, fy vad hemskt förnedrande 

• Anonym (Va?)
    Anonym (Ärlanpärlan) skrev 2024-08-06 13:50:41 följande:

Ursäkta att jag inte svarat på era frågor, livet är tungt just nu och jag är väldigt ledsen.
    Han har sagt att han inte älskar mig längre och skäms över att jag är fet. Vårt sexliv är inte påverkat av övervikten, så jag antar att det ändå finns attraktion. 

Hans stöd till att hjälpa mig är begränsat till att klaga på mig, klaga på att jag är fet och slö och om jag serverar annat än pannkaka, köttbullar eller korv så är det äcklig mat. 

Patetiskt att jag accepterar situationen.

Förjäkligt. Be honom fixa dietmaten om han nu vill att du ska bli smalare!
  • molly50
    Anonym (Reality check) skrev 2024-07-25 09:30:00 följande:

Öppen relation är svaret! Låt honom ligga med andra och du får också chansen att vara med någon annan :) Han vill ju ändå inte ha dig och ni blir olyckliga allihop med tiden.

Utöver det skulle jag säga att du självklart inte ska leva olycklig med en idiot och även med barnen på halvtid så är det bättre, även för dem! Inte att vara ifrån ena föräldern utan att slippa lära sig destruktiva relationsmönster som kan ställa till ett helvete för dem, slippa se en olycklig mamma och ffa slippa en olycklig barndom! Så om du inte fattar att du själv inte ska utsätta dig för psykisk misshandel så kan iaf barnen få slippa det!

Men varför ska man överhuvudtaget stanna kvar i ett förhållande om man inte längre älskar sin partner?
    På vilket sätt skulle ett öppet förhållande ändra på det?
    TS man är väl vuxen nog att själv bestämma om han ska lämna eller stanna kvar och fortsätta gnälla på TS.
  • Yllop

Till ts:

Varför vill du stanna i en relation med någon som inte älskar dig, som tycker att du är fet och som är oförskämd emot dig?

• molly50
    Anonym (Man) skrev 2024-07-25 17:57:30 följande:
    Jag tänkte att det var just din verklighet, det var därför jag skrev som jag gjorde i inlägget innan.
    Men om man älskar sin partner så försöker man väl hjälpa och stötta henne/honom att gå ner i vikt.
    Jag får känslan av att han redan är på väg ut ur förhållandet men är för feg för att våga göra slut,och väljer då istället att gnälla och tala nedsättande om TS tills hon ska tröttna.
    Det är inte särskilt juste.
Svar på tråden Han älskar mig inte längre…