• Anonym (Förvirrad kille)

Tjejer som gillar andra killars bilder

Många vet tjejers inställning till när killar gillar andra tjejers bilder på sociala medier och det finns mängder av trådar om det.

men när det kommer till motsatsen? När din tjej Gillar bilder på andra killar?

ex du är inte nån fitness modell i kroppen din tjej gillar bilder på manliga fitness modeller.

du dejtar en tjej som verkar gilla dig men när du ser vilka bilder hon gillar stämmer det inte alls med dig. Nu är ju utseende inte allt såklart. Men vad säger ni om detta?

• Svar på tråden Tjejer som gillar andra killars bilder
  • Anonym (T)
    Anonym (Förvirrad kille) skrev 2024-07-25 01:06:12 följande:

Men vad säger ni om detta?

Inga nyheter egentligen.. Kvinnor lever efter Hypergami, så dom kommer alltid pröva uppgradera...

Är en tjej intresserad av en kille så kommer hon att försöka "sitta i hans knä.". Och i det här fallet är det att visa sig intresserad via likes... Hon är "tillgänglig" om han ringer det vill säga..

Det bästa du kan göra är att vara mera känd än han. 
  • Anonym (Tant på 50 år)

Bara osäkra tjejer och killar sysslar med bekräftelsebehov av olika slag och det är för min del en osund egenskap och röd flagga.

Är en person nöjd med sitt förhållande, har bra självkänsla och har valt sin partner med hjärtat så finns noll intresse av att like:a nån annans bilder.  Punkt. 

Småbarnsfasoner . Väx upp. 

• Anonym (F)

Alla som "gillar" bilder av fitnessmodeller är patetiska. Om man dessutom är i en relation är det respektlöst mot partnern. Man behöver inte göra det till en könsfråga.

Sedan vilka bilder en tjej gillar har noll att göra med vem hon vill ha som partner irl.

• Anonym (30)
    Anonym (Tant på 50 år) skrev 2024-07-25 07:54:22 följande:

Bara osäkra tjejer och killar sysslar med bekräftelsebehov av olika slag och det är för min del en osund egenskap och röd flagga.

Är en person nöjd med sitt förhållande, har bra självkänsla och har valt sin partner med hjärtat så finns noll intresse av att like:a nån annans bilder.  Punkt. 

Det är roligt med vissa 50+ Världsbilden är så definitiv. Många skriver ut sina åsikter som allmänna sanningar. Hur vore det med en gnutta ödmjukhet och uttrycka att du anser eller tycker det? Inte att det ÄR så.
  • Anonym (F)
    Anonym (Tant på 50 år) skrev 2024-07-25 07:54:22 följande:

Lätt för dig att säga som inte har vuxit upp i den digitala världen på samma sätt som ungdomar födda från millennieskiftet och framåt. Dessutom blir man inte blind bara för att man är i en relation och det har varken med självkänsla eller kärleken till partnern att göra.

Väx upp själv! Inse att världen inte ser ut som den gjorde när du var ung.
  • Anonym (Tant på 50 år)

Oj oj vad många ömma tår jag råkade kliva på. Tog ni åt er? 

Dagens yngre generation tycks ha fastnat i ursäkten att ni.är formad av internet. Som om ni inte har eget ansvar att låta bli? 

Der är ju inget annat än grupptryck att sitta och ge likes åt bilder på män och kvinnor. Inget nytt fenomen alls. Före internet fanns det andra sätt att göra likadant på och det var lika mycket destruktivt då som det är nu. Lika sårande då som nu. 

Men fortfarande har alla människor ett eget ansvar för hur man beter sig mot andra människor och i synnerhet sin partner. Det kan aldrig vara internets fel . Många pratar om porrskadat beteende kring mäns olika infall och samma lika går att säga om kvinnors lika sliskiga beteende på att gilla andras bilder när det går till överdrift. Same same... 

Visst kan man se att andra människor är attraktiva etc men det betyder inte att jag har skyldighet att agera på det? Eller? 

• Anonym (F)
    Anonym (Tant på 50 år) skrev 2024-07-25 12:25:03 följande:

Dagens yngre generation tycks ha fastnat i ursäkten att ni.är formad av internet. Som om ni inte har eget ansvar att låta bli? 

Der är ju inget annat än grupptryck att sitta och ge likes åt bilder på män och kvinnor. Inget nytt fenomen alls. Före internet fanns det andra sätt att göra likadant på och det var lika mycket destruktivt då som det är nu. Lika sårande då som nu. 

Eftersom jag inte är många år yngre än dig så behöver jag inte ta åt mig av dina sandlådetaktiker. Det verkar som att du inte har hängt med i utvecklingen och fattar att livet är annorlunda numera!

Grupptryck att ge andra människor uppskattning? Den var ny. Jag måste ha missat det, med eller utan internet. Ser framför mig hur man för 30 år sedan hetsade sina tjejkompisar vid den lokala utedansbanan av trä där Sven-Ingvars senaste spelades på fiol. Skulle inte tro det.
  • Anonym (T)
    Anonym (Tant på 50 år) skrev 2024-07-25 12:25:03 följande:

Nejdå inte jag men jag är kille.. 

Tror att svaren har att göra med det här med att kunna ta nått ansvar. Och att de vill fortsätta vara vek. 

Svar på tråden Tjejer som gillar andra killars bilder