Inlägg från: Anonym (Tant på 50 år) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tant på 50 år)

Tjejer som gillar andra killars bilder

Bara osäkra tjejer och killar sysslar med bekräftelsebehov av olika slag och det är för min del en osund egenskap och röd flagga.

Är en person nöjd med sitt förhållande, har bra självkänsla och har valt sin partner med hjärtat så finns noll intresse av att like:a nån annans bilder.  Punkt. 

Småbarnsfasoner . Väx upp. 

• Anonym (Tant på 50 år)

Oj oj vad många ömma tår jag råkade kliva på. Tog ni åt er? 

Dagens yngre generation tycks ha fastnat i ursäkten att ni.är formad av internet. Som om ni inte har eget ansvar att låta bli? 

Der är ju inget annat än grupptryck att sitta och ge likes åt bilder på män och kvinnor. Inget nytt fenomen alls. Före internet fanns det andra sätt att göra likadant på och det var lika mycket destruktivt då som det är nu. Lika sårande då som nu. 

Men fortfarande har alla människor ett eget ansvar för hur man beter sig mot andra människor och i synnerhet sin partner. Det kan aldrig vara internets fel . Många pratar om porrskadat beteende kring mäns olika infall och samma lika går att säga om kvinnors lika sliskiga beteende på att gilla andras bilder när det går till överdrift. Same same... 

Visst kan man se att andra människor är attraktiva etc men det betyder inte att jag har skyldighet att agera på det? Eller? 

Svar på tråden Tjejer som gillar andra killars bilder