Nöjer ni er med semester hemma?
JAG ÄLSKAR hemmasemester. Vi har varit borta en natt då vi åkte och övernattade på Kolmården men annars har vi hållit oss hemmavid med små utflykter till skogen (blåbär/kantarellplockning), olika badplatser och liknande. Bara lugn och ro. Återhämtning.
För mig är en del av semestern att prioritera sådant vi inte har så mycket tid med annars och för vår del har det varit träning. Har längtat efter att få ordentliga styrkepass där man inte behöver jäkta för att hinna med, så nu har både jag och min man prioriterat att få in så mycket träning som möjligt. Känner att det ger en bra grund för att fortsätta i så stor mån som möjligt när vi går tillbaka till jobbet!
Men nej, inget krav på att semestern ska vara fullpackad och att man ska vara borta 90%. För mig är semestern till för avkoppling och det fanns inget avkopplande med att ta med en 1,5åring och 3,5åring på t.ex. Kolmården (Där lilla inte ville sitta i vagn men inte ville gå, inte sitta på axlar och bara ville bli buren av en och samma person) 🙃