Inlägg från: Anonym (Ingen hjälp!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen hjälp!)

Sambon springer till granen och dricker

Suck, alltid detta ständiga prat om att söka hjälp.. Jag som själv har sökt hjälp hos både det ena och det andra stället under en tid på ganska många år, dock inte hela tiden, det orkar man inte. Den här hjälpen som alla alltid säger att folk ska söka... själv fryser jag bara.. jag är lite bitter över hur svårt det faktiskt kan vara att få hjälp någonstans överhuvudtaget, vad det än gäller.. Jag är lite trött på att alla skriver till alla överallt att söka hjälp.. HUR kan alla vara så säkra på att den som söker ens kommer att  FÅ någon hjälp?!? Jag är själv negativt inställd till att alla verkar tro att det bara är att söka hjälp! Ta det med en nypa salt från en ledsen själ som är trött på att försöka få hjälp med att må bättre. Alkohol och droger har jag sökt hjälp för också, har fått lite olika insatser, som öppenvård och behandlingshem. Men inget som fungerat bra och jag skiter i det nu, jag dricker aldrig så jag blir packad, de flesta dagar blir det bara ett par öl. Droger, ja det är ju inte ens lagligt och inte helt säkert att skriva om på nätet men.. jag mår bra så länge jag har dem kan jag säga. Utan den mår jag fruktansvärt dåligt och har en djävulsk abstinens som inte går över utan håller i sig.. Jag har det under kontroll iallafall, jag har en måttlig konsumtion. Innan någon uppmanar andra att söka hjälp så ta reda på om det finns hjälp innan ni lovar att det bara är att söka så finns det någon där som direkt tar emot en med öppna armar..! Jag trodde också på den sagan innan jag sökte och märkte hur svårt det är att komma till rätt person, man bollas hit och dit och jag är less på att läsa såna som skriver "sök hjälp" utan att veta hur illa det ser ut i Sverige med den biten! "Sök hjälp" är som att lova att det är en garanti för att få hjälp omedelbart och utan problem! Sluta skriva så, det är ingen garanti alls att man får hjälp! Var istället mer realistiska och uppmanad inte bara att söka hjälp. Vad vet ni vad det finns för hjälp att få?! Svara på det innan ni övertalar någon, som söker och tror att det går så lätt som ni får det att verka, som kommer få en chock om de har lika otur som jag och många andra: Ni står där och undrar vad det var för hjälp som folk menade fanns........

Svar på tråden Sambon springer till granen och dricker