Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie
    Nanathalie skrev 2024-08-15 20:41:12 följande:

Tog ett digitalt nu men såklart negativt.

Och med rejäl jäkla mensvärk kan jag nog bara förlika mig med att den är mens på G.
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-15 22:46:53 följande:
    Har du fortsatt ta Äl-test iaf? Jag får jättemycket mensvärk dagen/dagarna kring äl. 
    Yes inga positiva ältest heller..
  • Nanathalie

Jag vet inte när bim är eller om jag ens haft äl så är i ingemansland just nu 🙃

• Nanathalie

Jag skall till Cypern på måndag nästa vecka och vill absolut INTE ha min förbannade mens då. Mensen kom cykeldag 41 förra månaden och det skulle innebära nästa fredag 30/8 denna månad men nej tack asså. Så deppigt. Jag tror för övrigt inte jag haft ägglossning än så nedräkning till bim kanske är helt meningslös men en kan ju ändå hoppas. Jag är väl sist här inne med bim..

• Nanathalie
    sjojungfru24 skrev 2024-08-19 12:05:58 följande:

👋🏻 hoppar in här också. Jag och min partner försöker inte aktivt men vi undviker inte något heller. BIM den 15/8. Negativa gravtester hittills, trodde ÄL var i slutet på juli/början på augusti men är osäker då jag inte tempat. Den här evighetslånga väntan 😩 Vill bara ha ett svar så man slipper fundera..

Låter som mig. Ingen koll egentligen, inte ens säkert man haft äl eller prickat äl, ändå lever hoppet liksom. Låter ju onekligen som om din äl var senare än du trott! Eller så har den kanske hoppat över just denna månaden. Fantastiskt när man bara längtar och vill ha ett plus liksom. Håller tummarna på att du är en låghormonare och plussar typ imorgonbitti. Om inte kan vi följas åt i den oklara väntan som råder.. 
  • Nanathalie
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-19 13:58:05 följande:

Hej på er.

Jag har följt tråden sedan start, sett vilken bra koll ni har på våra fantastiska kroppar och undrar därmed om någon vet vad som sker?

Jag slutade med p-ring för några månader sedan, mensen var till en början regelbunden här. När jag skulle ha mens i slutet av maj fick jag den istället 4 juni, och månaden därpå 9 juli (35 dagars cykel, om jag räknat rätt?). Jag har sedan dess (42 dagar sedan) inte haft någon mens. 

Jag har tagit två grav tester från rfsu, med en veckas mellanrum och senast för en vecka sedan, men de är negativa! Vad händer?? absolut att man hoppades på BIM, men med negativa tester känns det ju helt värdelöst. 

Hej!

Jag rekommenderar verkligen ägglossningstest. Testa varje dag, gärna 2 ggr per dag, mellan 10-20 när du hållt dig minst 4h, med start så fort mensen slutat. På så vis kan du hålla koll på ägglossningen, säkerställa att du ens har en. Dock är ju tester i kombination med tempning att föredra för att faktiskt veta att ägget släppt. Mitt tips!

Förstår frustrationen. Hur gammal är du? 

Jag har också väldigt lång cykel (är på dag 30 nu och inte heller fått positivt ägglossningstest). 

Tålamod är inte ens bästa vän men rekommenderar ändå att testa när tillfälle ges.
  • Nanathalie
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-08-19 22:09:21 följande:

Jag köpte hem ett par ägglossningstest förra månaden, som jag tänkte börja med efter nästa mens som då ännu inte kommit.. 

och om jag har förstått det rätt nu: det var alltså 30 dagar sedan du fick din första mens senast? hur lång cykel brukar du ha?

Jag är 29 och skäms lite över hur dålig koll jag har haha.. 

Ja, man räknar mensens första dag som dag 1 i nya cykeln! Så det är idag 31 dagar sedan min mens startade i juli månad. Min cykel var jämn som en klocka innan ppiller, typ 30 dagar. Men efter hormoner är vi nu inne på månad 3 med oregelbunden cykel och utan bekräftad äl.

Äsch. Jag tänkte mer gällande åldern om du av den anledningen har oregelbunden cykel. Inte fan är man proffs på detta när man inte har för avsikt att skaffa barn!

Testa med ägglossningstest från det att nästa mens slutar så ska du se att du antingen har eller inte har ägglossning. Och räkna med ca. 14 dagar från positivt ägglossningstest tills mensen ska/inte ska komma!
  • Nanathalie

Kul med folk som kan testa och KANSKE förvänta sig ett plus, jag har testat med ägglossningstester hela månaden sedan mensen tog slut och ingen ägglossning för mig denna cykel, därmed ingen direkt bim.

Är på cykeldag 32 nu iallafall utan varken mens/ägglossning. Ni kan tro att det är frustrerande. Kämpa Nathalie kämpa.

• Nanathalie
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-08-22 08:07:08 följande:

Min mens kom idag, 2 dagar sent😭 återigen nya tag nästa månad 

Nej! Åh. Ledsen för din skull. Nästa månad! En junibebis!
  • Nanathalie

3 dagar innan Cypern och hela familjen ligger i magsjuka. Verkar inte bli någon resa. Gött..

• Nanathalie

Här kommer spottings som alltid innan mens så jag hoppar in i septembertråden. Lycka till och grattis till er andra!

• Nanathalie

Hörrni. Jag fick aldrig min mens. Bara bruna flytningar 3 dagar ca. Negativt gravtest igår. Får vänta och ta nytt test i dagarna. Hänger kvar här på en skör tråd 😂

• Nanathalie
    Popcorn1990 skrev 2024-08-30 11:52:04 följande:
    Å jag är på BIM +1 nu utan mens, med jätte negativa gravtest. Finns de en chans att man är gravid då?
    Min mens har varit så punktlig alltid innan.
    Om ägglossning skedde senare än vanligt och det tar längre tid för ägget att fästa, kan det vara för tidigt att testa nu. Ta nya tester! Jag är utomlands och vill helst inte ta nytt test innan jag är hemma pga svindyra tester här och en hel drös hemma.

Är dock sinnessjukt illamående så för mig tror jag det blir ett + I dagarna och att mina bruna flytningar var implantationsblödning. Men tiden får utvisa.
  • Nanathalie
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-08-30 14:18:43 följande:

Samma här! Fick inga positiva med ägglossnings tester som du och väntade på mens istället men det kom aldrig. 

Testade gravid test negativt på BIM +1 och imorse som jag ät nu BIM +8. 

undrar om mens kan hoppa över? Alltså får ägglossning efteråt ändå? 

Om man inte bekräftat äl kan den ha hoppat över en månad. Det händer 1-2 cyklar per år! Får jag inget positivt test i dagarna blir jag så förvånad. Mår fullständigt skit (illa osv). Men, då räknat jag det som att äl uteblev helt enkelt.
  • Nanathalie

Jag har lagt ner att känna efter. Har haft tampong 2 dagar i rad som vart helt tomma efter mina bruna flytningar. Går helt på yolo. Finns inte i min värld att den dyker upp. Modig eller dumdristig, tiden får utvisa.

• Nanathalie
    JLFRFRE skrev 2024-08-30 17:57:13 följande:

När var det du hade dina bruna flytningar? 

jag hade ju nidis och testade suuuupersvagt positivt tre dagar efteråt på ultratidigt test från CB, men jag tror att jag kan vara en sådan höghormonare kanske. Testade negativt på andra tester. så bara CB som gav positivt resultat. 

Håller tummarna! Tycker ändå det låter hoppfullt?? 

Söndag, måndag, tisdag. Inget ons eller tors. Neg cb digitalt torsdag morgon men det är då inte ett testa tidigt så kan ju varit för tidigt. Känner lite som du ändå. Känner mig bannemig hoppfull!
  • Nanathalie
    JLFRFRE skrev 2024-08-30 18:36:37 följande:
    Ja! Jag testade som sagt negativt på alla förutom ultratidigt från CB! Har du tänkt testa med det eller ska du vänta? 
    Åh lovande ändå. Jag är på cypern tills tisdag, ska testa på nytt då! Innan dess får jag hålla mig i skinnet för graviditetstest är svindyrt här! Det roligaste är att på tisdag är det exakt 1 år sedan min fästman friade till mig. Känns så sjukt om vi skulle få + då!! 
  • Nanathalie

Fan vad segt med mens. Om jag inte mått så förbannat jävla illa hade jag nog tänkt att min mens var de 3 dagarna med bruna flytningar men det finns ingen chans så kasst som jag mår. Inte att rekommendera på en utlandssemester. 

Önskar jag tagit med mig mina gravtest hemifrån innan jag åkte men fick ju vad jag trodde var begynnande mens så tänkte "men skärp dig människa du har mens och ör inte gravid". Köpte 2st 50-pack tamponger och tog med istället redo för niagrafallet. But nope!

• Nanathalie
    Anonym (Rutiga) skrev 2024-09-01 18:32:16 följande:
    Nej tror ej det.. fick nidis första graviditeten, sen andra och tredje graviditeten hade jag inte haft nidblödning. 
    Jag hade det en graviditet av två, och misstänker att jag haft det även nu. Tror inte det är det vanligaste men tror också folk missar att man fått det!
Svar på tråden BIM Augusti 2024