Inlägg från: Nanathalie |Visa alla inlägg
  • Nanathalie

BIM Augusti 2024

Mina ägglossningstester fortsätter på samma vis. När i h-vete ska jag få äl? Eller mens? Ska börja tempa imorgon, köpte hem en temp med 2 decimaler.

Någon som tempar och har en idé på vad jag ska tänka på när jag börjar tempa på cd 24? 

• Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-13 18:30:20 följande:
    Så frustrerande! Men håll i testandet eftersom du inte fått positivt ännu... Kanske är det så tätt inpå avslut av preventivmedel att ÄL inte kommit igång? Eller så är den sen som sagt. 

När du tempar så börjar du vid mensen första dag (du kan såklart börja redan nu, men för att få förståelse över hela cykeln behöver du ju tempa genom hela den). Tempa t.ex.i munnen varje morgon direkt när du vaknar, helst samma tid om möjligt. Ladda ner appen Fertility Friend eller Flo och registrera tempen varje dag där. Efter ägglossning (1-2 dagar efter) höjs tempen med minst ca 0.3-0.5 grader och bibehålls tills dess att mensen kommer (eller fortsätter vara förhöjd om du är gravid). Tempen är det säkraste sättet att veta om ÄL skett, men du måste alltså ha temp-datan över hela cykeln.
    Jag undersökte saken och insåg att jag hade spiralen inne från 8/5 till 22/5, och typ 2v innan det slutade jag med ppiller. Kan vara att jag inte har äl men förra månaden (dag 29) hade jag solklara älsymtom. Denna månad har jag inte fått dem än, förutom sekret. Och igårkväll rejäl mensvärk i magen som håller i sig men lindrigt idag. Känns ändå som om äl är igång men att jag, klantarslet, inte lyckats hitta den än pga fel tester osv. 

Tror inte den är på g. Känns som om jag missat den. Men får fortsätta testa bara. S u c k. 
  • Nanathalie
    Maggan777 skrev 2024-08-14 10:28:03 följande:

Hej!
    Jag hoppar in här. Vi har försökt få till första barnet sedan förra sommaren. Nu är jag på BIM +1 (men jag har inte helt regelbunden mens). Det har känts som att jag ska få mens i flera dagar, ibland är molvärken så stark att jag använt värmekudde. Hoppas såklart att jag är gravid men vågar såklart inte hoppas för mycket, eftersom det varit så tufft hittills? 

Välkommen!
    Förstår att det känns tufft men håll uppe hoppet!

Har du fått hjälp med din oregelbundna cykel? Hur länge har den varit oregelbunden? Det är ju psykiskt nedbrytande att inte veta när bim är. Jag är där just nu.
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-08-14 13:33:10 följande:

Känns lite segt här. Är på ÄL+10 idag och brukar vanligtvis ha symtom som ömma bröst, mensvärk mm om jag är gravid - denna gång känner jag väl helt normal men bara lite pms:ig i humöret. Trist! Känns inte ens värt att tesa. Avvaktar BIM på söndag. 

+1. Har ett illamående som kommer och går men inget annat. Äl+8 idag OM äl var den 6e... Svintrist. Vill helst ha alla symtom i världen och kunna ta ett gravtest med säkerhet och slippa besvikelsen, but nope.
  • Nanathalie
    Maggan777 skrev 2024-08-14 19:43:56 följande:

Hej! Ville bara kika in här igen och hoppas att jag kan sprida lite hopp till någon som tycker att det känns hopplöst. Jag har varit utan p-piller sedan sommaren 2022 och vi har försökt få barn aktivt under mer än ett år. Jag har aldrig sett ett plus på stickan och började tappa hoppet.

Men, idag fick vi vårt efterlängtade plus. Jag kan säga att det gråtits lyckotårar många gånger under dagen. Jag hoppas jag får behålla denna graviditet. Och stort lycka till alla ni som kämpar! 

Stooort grattis!!
  • Nanathalie

Alltså så illamående just nu. Hade hyperemesis med dottern men mådde aldrig illa särskilt tidigt om jag minns rätt utan det kom nog vis 8v. Just nu mår jag piss och känner att jag kika gärna skulle kunna spy så illamående är jag och den har smugit sig på några dagar. Och med känslan av en tjock värmefilt över hela kroppen. Perfekt när det är typ 27 grader och kvalmigt redan som det är. Dessutom sura uppstötningar och rapar. Fräsch fru min man har just nu. 

Måtte detta vara graviditetssymtom. Annars får jag typ ett spel. Må illa kan jag ju göra om det är till det "bättre" dvs en bebis, annars låter jag gärna bli..

• Nanathalie

Tog ett cb testa tidigt och vet att de kan fela så vet inte vad jag ska tro egentligen men såhär ser det ut nu på morgonurin..

Någon med positiva erfarenheter? Försöker vara realistisk här och inte få upp hoppet för mycket om det nu är spök. Det kom inom 3 min från det att jag tog testet..

• Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-15 12:45:52 följande:
    Så ser mina också ut, men vi får bara hålla tummarna :) 
    Jag känner att jag nog kan släppa tanken på att det gav utslag när jag googlat mig fram till att så många fått spök på detta... hur känner du?
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-15 14:58:42 följande:
    Jag litar inte helt på clearblue heller. Har fått positivt på dem förr men då har det inte varit graviditet 😅 Får vänta lite till :) 
    Jag har aldrig fått utslag innan om jag inte varit gravid så blir lite besviken över detta helt ärligt..
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-08-15 15:13:22 följande:
    Hur ser det ut på andra test? :) 
    Jag har bara testat med detta. Kan ta ett nytt med morgonurin imorgon och se om jag fortfarande har ett streck på cb, känns ju otroligt med 2 spök på raken. Tänkte köra cb digital senare, tror jag har bim söndag, vill inte slösa på de dyra testen. Samtidigt vill man ju inte få felaktiga svar på sin önskan. Jaja. Hur ser dina ut? Om du testat med andra märken?
Svar på tråden BIM Augusti 2024