Inlägg från: Anonym (Osäker ung kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Osäker ung kille)

    Omöjligt att hitta tjejer?

    Hej!
    Känner mig som en förlorare för art jag berättar detta, men är en ung grabb som fortfarande är oskuld. 
    Känner mig miserabel. 
    Jag vet att jag inte är den första som har det här problemet, men jag är x år gammal och alltså fortfarande oskuld.
    Känner mig som en förlorare då jag häromdagen såg en tråd där någon skrev att en 35-åring som fortfarande inte tappat sin oskuld, är en red flag.

    När jag var lite yngre d.v.s. i högstadiet och gymnasiet så förlorade jag en massa chanser med tjejer som var ganska fina utseendemässigt. Grejen är att jag under den tiden var djupt deprimerad. 

    Jag är grek förresten och har ett ganska typiskt utseende för det landet d.v.s. mörkt hår och bruna ögon. Vet inte om det är ett utseende som tjejer ogillar. Ingen aning.
    Känns annorlunda nu på universitetet. Då har det alltså gått två år sen jag började plugga.

    Nu när jag pluggar, så känns det minst lika svårt också, med tanke på att nästan alla på min utbildning är killar.

    Så hur gör man för att hitta tjejer nu?
    Känns som att man måste se ut som unga Jonny Depp så att man inte anklagas för att vara ett creep.

  • Svar på tråden Omöjligt att hitta tjejer?
  • Anonym (Osäker ung kille)
    Anonym (Jobba) skrev 2024-07-24 18:13:29 följande:

    Du får jobba på osäkerheten.


    Ja, det är ju klart.
  • Anonym (Osäker ung kille)
    Anonym (Lilla ja) skrev 2024-07-24 18:36:54 följande:

    Men allvarligt talat, är du med i någon nation/klubb på universitetet?
    Läs någon kurs med mycket kvinnor och var aktiv och charmig.
    Börja prata med tjejer, inte de populäraste utan bara trevliga lättpratade.


    Jag är med i en nation. Dock så är den tyvärr nästan död och den består av mestadels autister. Vissa av de som är med där pluggar inte ens. 
    En av de är 40+ och fortfarande oskuld.

    Jag vet inte om jag har tid för att läsa en extra kurs utöver min kandidat som jag håller på med just nu.

    Vilken kurs hade du rekommenderat isåfall och hur ska jag kunna prata med de tjejerna under föreläsningar?
  • Anonym (Osäker ung kille)

    Enda problemet som jag inte nämnde är att alla som pluggar här är stockholmare. Många av de exkluderar icke stockholmare och därför blir det inte så socialt som folk kanske kan tro. 
    Skulle ärligt talat säga att studentlivet här är ganska hopplöst. 
    Har funderat på att plugga utomlands eller en annan stad, men vet inte om det är värt.

  • Anonym (Osäker ung kille)
    Anonym (Jobba) skrev 2024-07-24 18:45:19 följande:
    Vem har sagt att du ska prata med tjejer under föreläsningar?????
    Personen ovan skrev att jag ska läsa en kurs och vara aktiv och charmig.

    Alla kurser som erbjuds är 99% föreläsningar och 1% tentor, seminarier och annat.
  • Anonym (Osäker ung kille)
    Anonym (Byt) skrev 2024-07-24 18:54:33 följande:

    Först beklagar du dig över att du är osäker på om tjejer gillar mörkt hår och bruna ögon för att i nästa stycke anta att man måste se ut som en ung Johnny Depp. En man med mörkt hår och bruna ögon. (Känns som en något gammal referens, säker på att du inte är 40+?)
    Du låter rätt mycket som annan en ung man i en tråd här på forumet...

    Byt nation. Om du nu pluggat ett tag och har koll på vilken profil de olika nationerna har så är det fixat på någon minut. Välj en med många tjejer och bli aktiv. Problem löst.


    Eeeeh det där är den enda nationen som finns.
  • Anonym (Osäker ung kille)
    Anonym (Jobba) skrev 2024-07-24 18:48:23 följande:
    Låter som fördomar. Men umgås med icke-stockholmare om stockholmarna nu är så taskiga.
    Ja, många av dem har väldigt många fördomar mot resten.
  • Anonym (Osäker ung kille)
    Anonym (Byt) skrev 2024-07-24 19:05:31 följande:

    Då är det inte en nation alltså utan möjligen studentkår du är med i?
    Leta upp någon annan organisation, antingen knuten till universitet eller för studenter i staden. Lär finnas massor som är nischade inom olika intressen. Eller så flyttar du till korridor om du inte redan bor på det viset.

    Men du glömde svara på första stycket jag skrev. Du tycker inte att det är motstridigt det du påstår?


    Jo, det är en nation.
    Finns en annan, men den ligger i en helt annan stad.

    Jag bor redan i en korridor, men det är återigen bara killar som bor i min korre. Har haft mycket otur.
    Kanske det bara är så att tjejer generellt väljer ettor, istället för studentkorridorer.

    Jo, det är motsägelsefullt.
    Menade egentligen Brad Pitt.
  • Anonym (Osäker ung kille)
    Anonym (Byt) skrev 2024-07-24 19:18:52 följande:

    Nej, bara Uppsala och Lund har studentnationer och de har flera.

    Jaha, då kan ni väl ha korridorsfest då och bjuda in alla dessa tjejer som enligt dig bor i ettor?

    Brad Pitt känns också som ett rätt dammigt ideal för 20-åringar. Du är säker på att du inte menar Erling Haaland?

    Hur är ditt käkben förresten? Vasst?


    Fel.
    Bor i annan ort som också har studentnationer.
    Det är inte så lätt med korridorsfester. 
    Alla måste vara överens och jag frågade en snubbe om han ville, men han säger att han inte riktigt är i det livsstadiet.

    Tro mig, Brad Pitt är fortfarande idealet.
    Antingen det eller någon annan tönt på tiktok.
  • Anonym (Osäker ung kille)
    Anonym (T) skrev 2024-07-24 19:20:03 följande:
    Bara igenom att "söka efter tjejer" kommer du framstå som ett creep. 

    Det är något konstigt det här med tjejer.. För när man söker efter det man kallar "kärlek" så syns de inte till... Men det finns mängder av dom den dagen man är i ett förhållande med någon redan, eller inte bryr sig den minsta jävla skit.. 

    Alla gånger jag har fixat mig en flickvän har varit dom gånger man ignorerar allt dom håller på med, fokuserat på mig själv eller helt enkelt tigt.. 

    Fokusera på att skaffa vänner i skolan göra det bästa av tiden medans du är ung och ha riktigt jävla kul så kommer du ha fri tillgång till kvinnor.. 

    Samma sak om du är ute med dina vänner.. Dom killarna som inte får kvinnor på krogen är dom killarna som står överallt och spanar.. Men är du med ett gäng vänner och ni tittar på typ hockey och snackar skit.. Då kvinnorna och sätter sig där bredvid.. (förmodligen för att det känns tryggt... Dom killarna är inte liksom "hungrig.." eller ser dom som en matbit.)

    Sen är det viktigt om du ska träffa brudar att du styr.. Det betyder att du lär dig välja tider och platser där ni träffas.. Det är även samma sätt du skaffar vänner.. 
    "Ska iväg på bowling i helgen ska du med?" 

    Vissa har aldrig lärt sig att bjuda hem andra människor när dom började som unga.. Men det är "the #1 skill" du måste lära dig om du ska kunna välja mellan andra fritt...
    Som jag skrev tidigare.
    Det är svårt där jag pluggar just nu.

    Funderar på att byta universitet.
Svar på tråden Omöjligt att hitta tjejer?