Anonym (Men) skrev 2024-08-03 23:21:50 följande:
Kära TS, jag har förstått det hela tiden! Jag fattar att du försökt allt, och att det nog var något sånt som du nu skriver att det är.
Tyvärr vill vissa här inte fatta att du inte har problem som kan ses som en skönhetsoperation! Jag har gett upp hoppet att vissa ska fatta att det är det jag skrivit hela tiden. Nu blev det väldigt tyst här efter att du själv skrev inlägget där du förklarar varför det inte är en skönhetsoperation och att det är fysiska problem som ligger bakom..! Haha, jag vet precis hur tyst det kan bli i trådar jag själv startat när jag skriver ut alla detaljer.
Det finns folk till allt! Många människor saknar totalt respekt för andra människor och jag har erfarenhet av såna från tiden innan Internet fanns. Nu har alla såna som saknar respekt för andra flyttat in på nätet. Måste vara underbart för alla såna där människor att Internet uppfanns för nu kan alla som vill ägna sig åt näthat, pajkastning, provokationer och alla andra dumheter ägna sig åt det och vara anonyma. Det gör att många fler fegisar som inte vågar säga vad de tycker till folk IRL kan härska fritt anonymt på nätet.
Jag märkte redan under skoltiden att det finns många respektlösa människor som inte bryr sig om andra och bara vill att andra ska få dåligt samvete för att de säger ifrån eller blir upprörda. De som tyckte under skoltiden att de hade rätt att säga vad de ville till andra och om andra blev sårade var det inte deras problem, de blev väldigt ensamma tillslut för ingen ville umgås med dem eftersom de sket i att de sårade andra. De insåg att de var tvungna att skärpa sig och bete sig som folk för att få det sociala samspelet att funka för de ville trots allt ha vänner.
Många av dem ser man i debatter på nätet där de håller på med pajkastning och anklagar folk som reagerar på deras påhopp som att "du klarar inte av att ingen håller med". Det är tydligt att de är dåliga på att debattera när de påstår att det är så det är fast egentligen är det att de tycker det är kul att få det till att påhopp och påståenden som visar att de inte respekterar andras känslor och åsikter är "att inte hålla med". Jag har sett det på nätet och det är folk som behöver träna mer på att debattera som skriver så för att hålla debatten vid liv. Jag läser och deltar hellre i debatter där folk är vana vid att debattera och intresserade, där är det mycket mognare och seriösare argument som gör att folk kan debattera om samma sak i evigheter.. men de beter sig iallafall moget och håller sig till reglerna för en seriös debatt.
Vad jag vill komma till är att jag dragit slutsatsen att folk är fan ganska elaka och hemska på olika sätt. Haha, ja jag såg redan i grundskolan vilka som jag nu ser som elaka människor som inte respekterar andra, det är typ samma som ägnar sig åt näthat och allt annat skit på nätet. Säger inte att jag själv är bättre, vi är nog ganska elaka och egoistiska allihop, men vissa av oss är iallafall uppfostrade att visa respekt och försöker iallafall leva efter det.
Folk som i inlägg efter inlägg inte verkar fatta något påstår att jag tycker att du ska få en "skönhetsoperation" betald av landstinget. Haha, vilken tragisk figur, som troligtvis bara är ute efter att provocera. Jag hoppas iallafall det, för en förälder som är så uppenbart fixerad vid skönhetsoperationer, yta och utseende så de ser din mage som något du ska banta och svälta bort, trots att du skrev i TS att du tränar hårt och håller igen på kalorier, kommer garanterat att påverka sitt/sina barn till att växa upp till olyckliga förvirrade individer. Jag tycker synd om barn till de som tror/tycker så, om det nu är så att de tycker så.
Det finns folk till allt, som min mamma brukar säga. Haha, ja det finns det tamejfan, och vissa skriver som om de var helt puckade eller insnöade på saker och tolkar saker på nätet uppåt väggarna! Men troligtvis rör det sig som vanligt bara om någon som har ett tråkigt liv och livar upp det genom att spela tokdum i såna här trådar.
Jag tycker du ska kolla upp omgående om du kan få operation via landstinget, för det låter allvarligare än någon jäkla skönhetsoperation att du riskerar blodproppar! Lycka till, synd att du råkar ut för patetiska människor som, ja jag struntar i vad de har för problem och hur de mår, jag tycker bara det är elaka människor.
Tänker inte läsa hela din bok men det blev väldigt tyst för att andra människor har ett liv och inte bara lever för att skriva böcker på familjeliv och komma med obehagliga personangrepp och annat konstigt som du håller på med.
Om TS har problem med bråck till exempel är det inte en skönhetsoperation hon behöver , att åtgärda ett bråck kan hon definitivt få av landstinget. Det hon frågar om i trådstarten är däremot få hjälp med bukplastik (som är en skönhetsoperation, därav order plastik i namnet) för att hon har stor mage och folk tror att hon är gravid. Jag och andra här har alltså svarat utifrån det.
Har hon fysiska besvär ska hon såklart söka vård och kan förhoppningsvis få hjälp men det blir nog inte just bukplastik hon kommer få isåfall.
Och om det är någon som är elak är det verkligen du. Du har kallat en människa du inte känner för snål , fattig , att jag har skaffat barnet jag har i magen för att få barnbidrag, allt möjligt bara för att jag skrev att man inte får skönhetsoperationer av landstinget. Snälla snälla för din egen skull och alla runt omkring dig , sök hjälp. Det är inte friskt eller normalt på något sätt att bli så fruktansvärt arg för att en okänd människa på internet har en annan åsikt.
Lycka till!