Inlägg från: Anonym (Missfall sen tidigare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Missfall sen tidigare)

Blir så trött på min oroliga själ...

Anonym (Linn) skrev 2024-07-23 21:26:39 följande:
    Det är ju inte din själ som är orolig!
    Det är ditt ego som skapar massor av problem som inte ens finns att vara orolig över..

Det verkar som om att en del av dig egentligen inte vill ha barn!?
    Och därför försöker du in i det sista att hitta något avvikande så ni kan avbryta graviditeten och därmed slipper du ju skaffa barn.
    Lägg av. Vad får dig att säga något så elakt?! Hur mår du egentligen? Är det för att TS säger att de kommer att välja att avsluta om det visar på något fel med fostret? Du vet att det är var persons rätt att välja det, annars hade inte dessa tester funnits eller gjorts innan gränsen för fri abort tagit slut.

Till TS.
    Vi hade två misslyckade graviditeter (ett spontant i v12 och ett upptäckt på kuben) i bagaget när vi blev gravida för tredje gången. 

Jag väntade missfall fram till vi gjort RUL. Då hade vi ett vul plus kuben innan. Tack och lov väntade jag tvillingar så vi hade extra ultraljud v28, 32 och 36 innan de sen kom ut v40+2. Hade vi inte haft det hade jag nog blivit tokig.

Gällande kuben fick vi "sämre" siffror än er men ändå långt över gränsen så vi valde att lita på resultatet. Redan när vi började prata om barn diskuterade vi hur vi skulle hantera kromosomfel så att vi var överens och sen vid varje graviditet stämde vi av med varandra att vi fortfarande tänkte lika om det hela. 

Det handlade inte om att vi inte ville ha barn, utan om att vi sett i vår närhet vilken enorm påfrestning det är att ha ett barn som det är "fel" på från start och hur man måste bråka med precis varenda instans konstant. Att något kan gå snett med barnet sen är något helt annat. 
  • Anonym (Missfall sen tidigare)
    Pandisen skrev 2024-07-23 22:13:51 följande:
    Jaa kommentaren ovan var väldigt taskig.. är så glad över min graviditet!

Tack för ditt svar och grattis till tvillingar! Skrattande Precis, så har vi också resonerat. 
    Har en nära vän som gick igenom en MA och visade sig att fostret hade en allvarlig kromosomavvikelse som barnet inte hade kunnat överleva utanför magen, och det tog lång tid innan det upptäcktes. Därav också oro när det sker i ens närhet. Försöker släppa oron och lyssna till min sambos lugnande ord men inte alltid så lätt..
    Det är länge sedan jag var gravid nu. De fyller 11 år i höst. Skrattande 11 år sv galenskap och upptåg Drömmer

Ja, kommentaren var sjukt elak och bitter och sånt kan jag inte acceptera. Ingen vet vad ni kan ha gått igenom tidigare, varken själva eller i er närhet som gör att ni gör de val ni gör. 

Nej, det är inte lätt att släppa oron men nånstans måste man göra valet att sluta lyssna på den lilla rösten som bara säger dumheter och faktiskt njuta.

Försök slappna av, det är bra siffror! Lycka till med bebisen framöver! Hjärta
Svar på tråden Blir så trött på min oroliga själ...