Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Vad är fördelen?

Han kan se till att Ukrainakriget tar slut.

• Tow2Mater
    Anonym (Polisen) skrev 2024-07-23 22:56:13 följande:
    europa (och därigenom Sverige) skulle inte sluta stödja ukraina om usa drar sig ut. Vad skulle vinsten vara för Sverige i så fall?
    Jag sa Han kan se till att Ukrainakriget tar slut  Jag sa inte att han kan dra sig ur.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-07-23 23:36:33 följande:

Vad får dig att tro att Trump kan se till att Ukrainakriget tar slut?

Har trump sagt någonting om hur han skulle göra det och i så fall på ett trovärdigt och möjligt sätt.?

Jag är inte hans talesman. Du får väl googla. Han gjorde väldigt mycket av det han sa han skulle göra sist, så han kan säkert göra detta också.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-08-01 20:06:48 följande:
    Du har verkligen ingen som helst koll på NATOs organisation.

www.nato.int/cps/en/natohq/who_is_who.htm

USAs president står inte över NATO. 

Däremot styr USAs president i viss mån över USAs militära organisation, men USAs president står inte över konstitutionen.
    Vad gor en 'Special Representative for Women ' ? Ser till att det finns bindor och tamponger?
  • Tow2Mater
    Mentat skrev 2024-08-01 20:54:53 följande:
    Definitionsmässigt startar inte Nato krig då det är en defensiv allians som reagerar på att andra startar krig.
    Samma 'Special Representative for Women; är 'Special Representative for Peace' - hon måste ha fullt upp när inte NATO behöver reagera på andra som startar krig.  Mycket tid att administrera bindor.
Svar på tråden Vad är fördelen?