• Anonym (sorg)

Hur pallar hans psyke?

Hur pallar han? Jag tror inte att han orkar....jag tror inte att han mår bra....
    För barnens skull så tror jag det är bra om du faktiskt bryr dig, om hans mående...trots sveket....
    Jag tänker på om han skulle må så pass dåligt att han faktiskt väljer att ta livet av sig... då skulle barnen förlora sin pappa....kanske ändå ska vara bekymrad att du kan uppmana honom att ta samtalshjälp även om du är arg på honom. Du kanske kan vara den starka i denna situationen!
    Män har ju svårare generellt för att visa känslor pga att dom fått lära sig tidigt att bita ihop och vara stark....
    Många män som vill separera letar efter någon annan för att dom har svårt att klara av att vara själv....vanligare att dom inte har en nära vän medan kvinnor har flera nära vänner....det är ju otrohet och fegt och sårande att inte vänta med att leta efter någon ny innan skilsmässan är över..... 
    Men du får vara arg och ledsen och undra varför han inte visar något, men han kan ju knappast visa så mkt nu om ni inte har kommunikation mer än om barnen...
    Prata inte illa om honom inför barnen, och låt barnen veta att dom inte är orsaken till separationen....och tänk på att dom ska ha det bra....det är tufft för dom också...

Svar på tråden Hur pallar hans psyke?