Hur pallar hans psyke?
Kort info.
Vi har 4 barn, gift och 17 år tillsammans.
Vid jul 23 berättade han helt apropå att känslorna för mig var borta och separation stod på önskelistan.
(En total chock för mig och mycket ledsamt).
Jag undrade om det fanns någon annan men svaret var nej. Bra. Eftersom jag alltid upplevt honom som hundra procent ärlig så trodde jag honom.
Olyckligt nog några veckor senare fick hans mamma, hans absoluta trygghet i livet en allvarlig diagnos med osäker prognos.
Uppmärksammade att han knappt reagerade på mammans besked. Mycket märkligt tyckte jag.
Började lägga ihop avvikande beteenden såsom ovan nämnd reaktion, förändrad klädstil, tränade som aldrig förr, extra glad och energifull efter jobbet, frånvarande/grumliga ögon, mobilen i fickan och på tyst läge osv.
Magkänslan sa att något definitivt inte stämde så jag drog i alla trådar jag kunde och fick till sist reda på att han ljugit. Det fanns en förälskelse. En kollega. Konfronterade och han erkände. Jag blev skitförbannad för att han ljugit, för barnens mamma.
Men han knappt reagerade på min ilska.
Han fortsatte träffa henne men samtidigt bodde hemma då och då. Mycket obehaglig känsla.
Jag undanbad mig all kommunikation såvida det inte gällde våra barn eller gemensamma ägodelar.
Ville helst slippa se honom.
Hur pallar hans psyke ?
För någon månad sedan blev han dumpad av förälskelsen, en gift kvinna som fick kalla fötter. Det berättade han dock inte själv.
Stöttepelaren mamma är allvarligt sjuk.
Vi är mitt i vår skilsmässa och fastighetsförsäljning.
Själv går han runt och ser helt oberörd ut.