Inlägg från: Anonym (Rakt på sak) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rakt på sak)

Flickvännen sa precis att hon har en svacka!

Det man i helvete gör nu är att:

1) Respektera hennes mående
    2) Backa!!
    3) Runka
    4) Visar närhet UTAN undertoner! Dvs kramar och pussar är ok, men tafsa inte eller insinuera något
    5) Sucka ALDRIG över detta, det är början till slutet på relationen
    6) Gör slut om du inte klarar av att vänta ut svackan, kanske sätta en deadline för dig själv för hur länge du orkar vänta

• Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Där ser man) skrev 2024-07-22 15:36:30 följande:
    Första 4 punkter är sunt förnuft, jag hade aldrig velat korsa en gräns om hon har nu satt upp det. 
    Men 5 och 6 är lite mer vad jag tänker på. Har aldrig haft denna problem så jag började överanalysera om detta är mer vanligt än vad jag har haft i min närhet, Ingen kunde svara på detta fråga, inte ens mina vänner :)

Men ja, nummer 6 är väldigt hälsosamt, jag tänker liksom 3 månader innan jag tar upp detta som diskussion igen. 
    Det är inte särskilt vanligt att ur tomma intet hamna i svackor nej, men normalt om man har mycket stress i livet t ex.

Vad händer efter tre månader? Ultimatum....? Antingen ligger vi eller så gör vi slut? Eller vadå?
  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Där ser man) skrev 2024-07-22 15:52:54 följande:

Åh nej, menade med att dra upp igen som diskussion efter 3 månader, eller ska jag vänta ännu längre än så?

jag har haft 3 årig relation tidigare, svacka har hänt men aldrig mer än 1 månad, då jag uttrycker mig alltid i början av relationen att fysisk närhet är super viktigt för mig. 

Utan sex i tre månader till....? Nej det är för lång tid! Och om hon inte pallar att diskutera era problem så kommer relationen inte funka ändå. Jag skulle nog ha väntat en månad ungefär, sedan tagit snacket om hon vill jobba på det här eller om det bara "är som det är". För man kan älska en person hur mycket som helst, men om man inte får något tillbaka (obs - inte sexet) så är relationen inte värd något.
  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Där ser man) skrev 2024-07-22 16:38:29 följande:
    Sant, det har du rätt i! Jag klarade knappt 2-3 veckor utan jag tog upp som diskussion men jag är naiv och hoppas verkligen på att det löser sig iaf! 
    Nu ska jag inte upp detta igen på en månad och vi får se vad som händer efter slutet av augusti
    Kan bara önska dig lycka till! Tyvärr tror jag vi vet var det barkar... Antagligen kommer det kräva en del av henne att börja kommunicera, frågan är om hon är redo att ta det mognadssteget.
Svar på tråden Flickvännen sa precis att hon har en svacka!