Olika syn kring tid på förskola
Jag tycker din fru är rätt egoistisk om hon både driver på att ni ska få mindre pengar och även spenderar mer pengar själv. Väljer man ett liv för barnens skull där det kommer ramla in mindre pengar så rättar man hun efter matsäck och shoppar mindre. Där skulle jag säga att då får ni ha delad ekonomi så att hon får göra det hon vill men för sina pengar.
Sen funderar jag, ni kan inte saxa med jobben så att ni hämtar och lämnar omlott och barnen kan få korta dagar på förskolan men ni får fler arbetstimmar? Missade, men vilka tider gick barnen idag?
Sen kan jag tycka att det är jäkligt ensidiga svar du får i tråden om förskolans negativa påverkan. Det beror ju faktiskt på förskola med. Vi har barnen i en liten byförskola där alla känner alla, och barnen glatt springer in till föris på morgonen. Nu saxar jag och mannen arbetstider och har flexibla jobb så barnen går 8-15 eller 1530 om dagarna. (Det är sämre att starta lite senare då barnen då missar mellis). Finns dagmamma där ni bor, så det blir en mindre verksamhet?
För oss har det gjort att vi får bra frukostar hemma och kan hämta barnen i tid att leka flera timmar efter förskolan varje dag.