• Anonym (Lo)

Han förstår inte

Svara inte på smset och öppna inte dörren om han kommer oinbjuden,
    Om du vet att han dyker upp om du svarar ?ja? så är det ju bättre att inte svara alls, och ha ytterdörren låst. Du kan ju ävem vara hård med att även om han får träffa dottern så ofta han vill så ska det planeras i förväg och han ska då träffa dottern, inte hänga i din soffa och se på TV.
    Det bästa är väl att inte släppa in honom utan möt honom utanför med dottern eller i lekparken tex.

• Anonym (Lo)
    Anonym (Mamma dotter) skrev 2024-07-22 09:24:45 följande:

Problemet är att jag är inneboende hos mina föräldrar,då dom har som en lägenhet i deras villa med egen ingång. Är min dörr låst så går han in genom mina föräldrars som är olåst. Han knackar inte ens en gång. Utsn går bara rätt in. Har sagt till honom att han måste sluta med detta,han är välkommen att hämta vår dotter och gå ut en stund med henne. De är då han blir arg, kallar mig sjuk störd dum i huset och att jag nekar honom umgänge. Vår dotter har rätt till sin pappa bla bla bla. 

Lås även dörren som är mellan dina föräldrars hem och ditt då?
    Gå och lås deras dörr om han skickar sms?
    prata med dina föräldrar om att låsa sin dörr? De kan väl knappast uppskatta att han bara kliver in i deras hem? Är ju även risk för stölder antar jag då han är spelmissbrukare så ännu en anledning att ha låst dörr.
Svar på tråden Han förstår inte