Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Cathariiina skrev 2024-09-26 18:49:09 följande:

Ska vi kanske återgå till topic? Som en hjälp på traven kopierar jag in nedanstående bild:

Ja, demokrati-utrotaren Project 2025 som ska ledas av "one Donald Trump":

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-29 22:41:23 följande:
    twitter.com/elonmusk/status/1840409051357696324

Elon Musk har rätt såklart. Demokraterna har en baktanke med att låta illegala invandrare stanna, det är nog inget nytt (att dessa ska vara tacksamma och rösta på Demokraterna sedan), men här berättar Musk att det är ÄNNU värre.

Demokraterna till och med FLYGER IN illegala invandrare till swing-staterna och ger dem medborgarskap, så att de ska hinna rösta i valet. När man utökar befolkningen i swing-staterna med illegala invandrare, som as a matter of course kommer att rösta på Kamala, så avskaffar man samtidigt demokratin. För det är i swing-staterna det avgörs... om dessa inte ÄR swing-stater där längre, för att Demokraterna alltid vinner där, så är demokratin i praktiken över i USA. Det blir bara ett parti kvar.

Moreover, the Biden/Harris administration has been flying ?asylum seekers?, who are fast-tracked to citizenship, directly into swing states like Pennsylvania, Ohio, Wisconsin and Arizona. It is a surefire way to win every election.
    Musk har gjort sig känd för att sprida på högerpopulistiska konspirationsteorier.
  • nihka
    Anonym (GF) skrev 2024-09-29 10:14:35 följande:
    För att antingen är hälften av amerikanerna helt dumma i huvudet och totalt slut som människor

ELLER

Så är det din förståelse för, och kunskap om, USA och amerikaner som brister. Kanske för att du bara fått dig serverat en snäv bild av USA och kanske för att du ser USA genom din egen kulturs "glasögon".

Vilket tror du är mest troligt?
    Det mest troliga är att de är republikaner och för en ansenlig mängd voters står det mellan i deras ögon två onda ting - Trump eller en demokrat till president så de väljer Trump.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-29 23:10:03 följande:
    Musk har också gjort sig känd för att vara en av de mest intelligenta, klarsynta och framgångsrika människorna på planeten i vår tid...

Och angående konspirationsteorier, så kan det ibland - inte alltid, men ibland - förhålla sig på detta viset:
    Nja. Han har också en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning med allt vad det innebär för svårigheter att navigera och har förutom att sprida högerpopulistiska konspirationsteorier spridit desinformation om covid-19. Man har inte rätt bara för att man är rik vet du.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-30 00:09:54 följande:
    Men det är skillnad, fattar du väl! När Greta Thunberg har Asperger så betyder det att hon är en fin och god och snäll människa, hon vill hela världen gott både människor och djur och växterna och planeten och klimatet... hon har alltid bara blivit missförstådd på grund av sitt funktionshinder!

När Elon Musk har Asperger, så betyder det i stället att han är OND och SLUG och EMPATISTÖRD - ja nästan som en robot, faktiskt - bara logisk-matematisk hjärna men inget hjärta!
    I din värld förhåller det sig uppenbarligen så. 

Skillnaden är att den ena hittar på egna fakta medan den andra förmedlar vad forskare och vetenskapsmän säger.
  • nihka
    Padirac skrev 2024-09-29 23:51:34 följande:

Fact check säger att musk far med osanningar, alternativa fakta eller den vanliga MAGAlögnen

apnews.com/article/fact-check-misinformation-immigrants-parole-biden-trump-musk-dbd634820b3f8d07b859b8a05b2b20a7

Digestive skrev 2024-09-29 23:23:40 följande:
    Känner inte till någonting om det där sista steget med "fast-tracked citizenship" men samma strömningar verkar verka för att man ska kunna rösta utan ett ID.

Och 'the black and native community' används givetvis som slagträ åt saken - som om de inte vore tillräckligt kompetenta för att skaffa sig ett ID.

Samma institualiserade rasism där som här. Kräks

Jepp. Lögn. Musk sprider lögner.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-30 00:14:14 följande:
    Det vet jag mycket väl, det ser man ju bara på de kvarblivande kungafamiljerna i Europa, inte minst vår egen och grannlandets västerut. Men skillnaden är att Elon har skapat sin förmögenhet själv, ifrån scratch. DET gör man inte om man har svårt att navigera i världen!
    Den som inte klarar av att låta bli att ljuga har absolut svårt att navigera.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-30 00:21:07 följande:
    Och Elon har inte tillgång till några forskare eller vetnskapsmän..? Tomte
    Eftersom Musk hittar på egna fakta om bl a covid-19 och medborgarskapsprocessen är de inte till någon nytta inom de områden han uppenbarligen inte behärskar.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-06 00:50:09 följande:
    Det är väl bra man kan rösta olika även inom familjen. Alla har sin egen röst. Tror det fungerar lika i Sverige faktist.
    Det var stort skränande tidigare i tråden om att Tim Walz bror inte skulle rösta på demokraterna och på så sätt inte stödja honom. Det målades upp som ett misslyckande från Tim Walz sida så tydligen tycker inte alla här alls att alla har sin egen röst och att man kan rösta olika inom familjen. Faktiskt.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-06 03:04:11 följande:
    Rästningen om abort är en separat sak, det är inte om en specifik kandidat.
    Så du anser inte att "den egna rösten" får gå över partigränser?
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?