Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Cathariiina skrev 2024-09-18 21:29:33 följande:
    Sluta. Det här kan du som man inte förstå någonting av. 
    Man behöver bara kunna googla eller fråga sin kvinnliga eller manliga gynekolog.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-20 07:24:36 följande:
    Några av Donald Trumps kommentarer om nazisten Mark Robinsson. Det är tydligt att Donalds omdöme inte är det bästa..

x.com/AccountableGOP/status/1836846827108233302
    Verkar som Trump urskiljningslöst gillar allt som ger publicitet.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-22 10:54:43 följande:
    Fast importerar man stora mängder människor med en fundamentalistisk syn på vissa saker, så tar de ju med sig den synen hit. Det måste du väl förstå? Den lämnar de inte bakom sig när de kliver över gränsen till Europa eller Sverige. 

Nedanstående ärende slutade med att läraren "Anna" fick sluta. Hon fick köpas ut.

www.dn.se/ledare/hanne-kjoller-visa-rondellhunden-i-sveriges-skolor-pa-yttrandefrihetens-dag/
    Konflikterna på skolan var många. En av dem uppstod när en fjärdeklassare, född i Sverige men med föräldrar från Afghanistan, skulle få ett syskon. För klasskamraterna berättade pojken att Allah placerat en fågel i mammans mage. Någon eller några av hans ?svenska? klasskamrater informerade långt mindre metaforiskt om hur befruktningen mer troligt gått till. Det blev slagsmål.

Bråket hängde med in på lektionen. Efteråt var det klassråd. För Anna var det självklart att ta upp det som hänt.

?I Skolverkets material anges att barnen redan i årskurs tre ska lära sig hur barn blir till. Det hade man tydligen hoppat över här. Jag tog tillfället i akt för att täppa igen kunskapsluckorna och klargjorde att det ingalunda var någon fågel inblandad i processen.?

Det tog hus i helvete. Anna kallades till ett möte med rasande föräldrar. Med var även rektor och biträdande rektor. Krav ställdes på att Anna skulle be om ursäkt.
    Så tar jag det ett varv till. Man "importerar" inte människor. Man kan importera varor. Människor är inte varor utan livs levande Homo sapiens sapiens som i första hand är individer och inte ska klumpas ihop utifrån goegrafisk härkomst.

Precis som du och jag inte kan klumpas ihop bara för att vi båda kommer från Sverige eftersom vi lyckligtvis är som från två olika planeter. I olika galaxer.
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-22 10:44:07 följande:
    Till skillnad mot dig vill jag varken ha fundamentalistisk abortlagstiftning eller fundamentalistisk begränsning av sexualundervisning. 

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Om man skrapar på ytan har högernationalistiska krafter såsom SD och MAGA rätt mycket gemensamt med fundamentalist islamism 
    Vilket kan utläsas här:

www.worldvaluessurvey.org/WVSContents.jsp
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-22 13:01:50 följande:
    Hyckleriet blir så tydligt när folk kritiserar fundamentalism bland  invandrare men 
    är positiv till fundamentalism i USA där 10 åriga flickor nekas abort och skolbiblioteken rensas från litteratur som fundamentalisterna tycker är ogudaktig. 

Den enda rimliga hållningen är självklart att kritisera all typ av fundamentalism oavsett om den kommer från extremt kristna, islamister eller MAGA grupperingar. 
    Också när fundamentalister dyker upp här kan man ju bemöta dem, men jag personligen tror inte jag har träffat på mer än någon enstaka person över åren som uttryckt islamistiska åsikter så man får ju bemöta den fundamentalism som finns.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-23 13:07:40 följande:
    Kan du bemöta sakinnehållet? Att en lärare i Sverige måste be om ursäkt och sluta sin anställning, för att hon förmedlat sexualundervisning enligt läroplanen till en fjärdeklass? Och att det var människor som imp... jag menar VALT ATT FLYTTA till Sverige, som skulle få bestämma detta? Är det vettigt?
    Du vill att jag bortser från att du vanemässigt pratar om människor som gods. Kommer inte att hända.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-23 13:19:35 följande:

Vad menar du med "här"? I Sverige?
    Här på FL.Väldigt tunt med fundamentalism från islamister här utan det man får bemöta är den typen av fundamentalism som genomsyrar inlägg som dina. Om man är snabb nog vill säga.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-23 18:48:41 följande:
    Du hade alltså inga argument. Jag rastar min väska. 
    Nope. Rasistiska inlägg föranleder inga argument utan man markerar mot dem.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-23 18:51:57 följande:
    Islamisterna kan väl inte svenska. Eller så tycker de att andra arenor är viktigare än ett svenskt mammaforum. 
    Tyvärr kan högerextremistiska rasister ofta så pass mycket svenska att det räcker för att terrorisera svenska mammaforum.

Man hör inte Harris prata om människor som gods, men det hör man däremot Trump göra. Det är en värderingsfråga och handlar om hur man ser (ner) på sina medmänniskor och drar alla över en kam.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?