Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Xenia skrev 2024-07-21 23:31:50 följande:
    Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    anrgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

Hon har många saker för sig bl a:

Hon är kvinna
    Hon är afroamerikan
    Hon är generationen yngre än både Biden och Trump
    Hon är jurist
    Hon har kandiderat tidigare
    Hon har erfarenhet som Vice president och har testats
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Dr Nail skrev 2024-07-22 08:43:37 följande:
    Nä, Trump kommer greppa henne om fittan. De valde en ännu chanslösare kandidat än Biden, ingen gillar henne och INGEN kom ihåg henne innan allt detta. Inte du heller.
    Hoppas han gör det så kan han åtalas ytterligare en gång. Givetvis är vicepresidenten ett känt namn.
  • nihka
    Embla twopointoh skrev 2024-07-22 10:57:01 följande:

Harris är väldigt impopulär, hon uppfattas som en kappvändare, försvarare av korruption (eller som en del av den), och som inte egentligen har någon ideologi utom att sitta vid makten.

Det skulle väl vara att väljare, nu när Biden visat sig vara precis så virrig som hans politiska motståndare sagt hela tiden, faktiskt anser att även Trump är för gammal, och därför hellre röstar på den yngre kandidaten. Det kan hon säker få röster för. Och för att vissa röstar på vad som helst som inte är Trump.

Men jag tror att Trump är svårslagen. Det är inte omöjligt, men om inget viktigt händer under dessa månader skulle jag bli förvånad om Trump förlorade mot Harris.

(Som en parentes: Jag har svårt att höra om Harris utan att tänka på att kamela betyder hemsk eller fruktansvärd på finska.)

Kamela Harreis är mer populär än både Biden och Trump:

today.yougov.com/ratings/politics/popularity/politicians/all
  • nihka
    Embla twopointoh skrev 2024-07-22 12:23:55 följande:
    Om Harris är mer populär än Trump eller inte beror på vilken poll man tittar på. Jag ska erkänna att min uppfattning utgår mer ifrån vad som sägs och skrivs i media (både demokratisk och republikansk), än från undersökningarna.

Och faktum är att Harris både har haft och har en hel del kritiker, även inom sitt eget parti. Om Harris kan få röster bara av det faktum att hon inte är Trump, så kommer Trump att få röster bara av det faktum att han inte är Harris.

De närmsta månaderna ska bli intressanta.
    Vem har inte kritiker?

Vi får se om hennes popularitet ökar närmaste månaderna. Troligtvis blir det så. Tror många är jävligt trötta på dessa geriatriska gubbar som dominerat politiken så länge. De kan även göra sig av med 82-åriga Mitch MacConnell som har varit senator för Kentucky sedan 1985. Hans bäst-före-datum har verkligen gått ut för länge sedan.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-07-22 15:38:12 följande:

Jag tror att snack om att Biden var för gammal nu kommer slå tillbaka mot Donald Trump. Han är nu den äldsta presidentkandidaten genom tiderna och nu kommer blickarna riktas  mot honom och hans begynnande senilitet.

Det tror jag också! Trump är nu ett år äldre än Biden var när han kandiderade. What goes around comes around.
  • nihka
    Dr Nail skrev 2024-07-22 17:22:18 följande:

Ni missar att Joe Biden inte kritiseras för sin ålder utan för sin senilitet. Trump är pigg, han tänker klart. Det är inte siffran utan hur man hanterar den, tråkigt och ÅLDERISTISKT vore annars.

Trump pigg???

• nihka
    Mrs Moneybags skrev 2024-07-24 14:06:06 följande:

Trump är en ganska typisk bad boy och är ju dömd för bedrägeri, sexuella övergrepp och självklart förtal eftersom det är hans specialgren. 

Just nu leder Kamala Harris och det får honom att darra i skorna. Hon kommer att ge honom ordentligt motstånd så det ska bli några väldigt spännande månader framöver! 

En rutinerad åklagare mot en dömd brottsling. Otroligt häftigt. 

Trump drar sig inte heller för att driva med personer med funktionshinder:

www.svt.se/nyheter/utrikes/man-atalas-for-valdtakt-av-10-aring-som-fick-gora-abort-i-en-annan-delstat
  • nihka
    Xenia skrev 2024-07-26 02:06:53 följande:
    "There's a special place in hell for women who don't help each other."

Jag trodde det bara var manliga kvinnohatare som hävdar att kvinnor på höga poster är inkompetenta och inkvoterade. Finns det inte manliga chefer som är inkompenta också, utan att vara inkvoterade? Men just när det gäller kvinnor kommer ständigt detta tjat om att de är "inkvoterade". Fy skäms!

Det är Trump själv som vill vara Superman. Han skulle inte erkänna någon svaghet. Trumpsekten vill också se honom som oövervinnerlig och stark.
    Kvinnor med quk i så fall. Absolut ingen Trump skulle kunna grabba vid någon pussy. Därav alla verklighetsfrånvända och misogyna kommentarer om inkvoterade, bittra, barnlösa kattkvinnor. Luktar SD-extremism lång väg av den sort som aldrig kommit i närheten av pussy så sjuka fantasier får ersätta erfarenhet.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-26 12:06:22 följande:
    Trump har en Bachelor of Science i nationalekonomi, har dessutom gått på militärakademi, och har massor av erfarenhet som framgångsrik egen företagare och TV-personlighet - men HONOM får man kalla dum, korkad, obildad o.s.v...?

Hillary gjorde ju det (kvinnokortet). Hon byggde hela kampanjen på att det var dags för en kvinnlig president. På valarbetarnas och sympatisörernas knappar (pins) stod det: "I am with HER". Och även när hon förlorat, vilket hon mycket motvilligt medgav, så pratade hon om den aspekten, att "någon annan kvinna kommer att göra det". 

Och väldigt mycket av Obamas kampanj gick ut på att det var dags för en färgad president. 
    Trump är mest en gammal gubbe med minnessvårigheter, gångsvårigheter och problem med att avsluta en mening och hitta ut från en lokal.

Republikanerna borde ersätta honom så som demokraterna gjort så alla slipper gubbdagis.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:03:33 följande:
    Det här är lite kul också: du och andra som håller på Demokraterna sa inte ett ord om Bidens UPPENBARA demens, så länge som han envisades med sin kanditatur. Då var det helt OK att en gammal gubbe skulle bli president. Men nu när Biden är borta ur leken, har demokraterna plötsligt ändrat åsikt, för att kunna använda Mr Trumps ålder emot honom...
    Din bisarra humor är inte ämnet för tråden. När Drowsey Donald är ersatt av någon mindre geriatrisk kan folket rösta på någon som kanske lever mandatperioden ut.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?