Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Cathariiina skrev 2024-09-11 13:11:41 följande:
    Jag tror nog att Putin önskar att Harris ska vinna. Inte för att han tycker om henne, utan för att hon blir betydligt lättare att hantera. 

...och Harris HAR ett konstigt skratt, det låter som en hyenas otäcka skratt i savann-natten. Hon borde låta bli att skratta.
    Du har ingen aning om vad Putin önskar.

Hur någon skrattar har NOLL betydelse för deras politik fast det är härligt med människor som kan skratta och Harris skratt låter hjärtligt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Xenia skrev 2024-09-13 00:43:35 följande:

Det verkar rätt klart att Harris vann debatten. Därför ställer inte Trump upp på en till debatt.

"Enligt CNN:s opinionsmätning ansåg 63 procent att Harris gjorde bäst ifrån sig, mot 37 procent för Trump. I YouGovs undersökning säger 54 procent att Kamala Harris vann debatten, mot 31 procent för Trump. I Legers mätning för New York Post stannar Harris på 50 procent, men Trump får bara stöd av 29 procent." www.dn.se/varlden/karin-eriksson-harris-behover-ett-battre-motstand-an-trump/

Men det innebär inte att Kamala Harris kommer att vinna valet. Trumpsekten påstår att debatten var riggad, och att moderatorerna var partiska.

Trump vann också. Han vann lögnligan. Överlägset, med med 33-1 .
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-14 11:11:31 följande:

Ja, det verkar tyvärr inte bättre... 

För mig spelar det ingen roll om Trump är republikan eller demokrat. Han är en skam för mänskligheten.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-14 11:17:34 följande:
    Fast jag tycker inte att Trump säger konstiga saker eller ljuger. Han säger ofta sanningen - att denna inte är Politiskt Korrekt gör inte att Trump säger konstiga saker eller ljuger. Trump har ju fördelen att vara ekonomisk oberoende, så han vågar säga saker rakt ut som ingen annan politiker vågar. Han är inte beroende av att bli försörjd med skattepengar (han tog inte ens någon lön för sitt arbete som president förra perioden). 

Och sedan angående "ljuger" - ALLA politiker är ju mediatränade, de har fått lära sig hur de ska undvika att svara direkt på obekväma frågor och sådant. Det är bara det att Trump granskas mycket hårdare än andra politiker - det var för övrigt länge samma sak med de sverigedemokratiska politikerna här i Sverige. Och då kan det ju VERKA som att de ljuger mer än andra, bara för att ingen bryr sig om att dissekera vartenda påstående som kommer från andra partier.

Dessutom är det så att Trump ofta skojar, han har glimten i ögat när han säger saker - men motståndarsidan tar det gravallvarligt... De är helt humorbefriade där på vänsterliberala kanten, letar bara efter kränkningar i allt.
    Bisarr humor i så fall att som presidentkandidat alltså inte local thug exempelvis påstå att immigranter från Ohio äter husdjur. Och en uppsjö av andra "skämt" som människor med bara en tillstymmelse till moral tar avstånd ifrån.

Om det visar sig att det man säger inte stämmer och man inte tar tillbaka det utan framhärdar är det en lögn. Inget missförstånd, ingen felsägning, inget skämt utan en lögn rätt och slätt oavsett vilka grimaser lögnen accompanieras av.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-09-15 20:07:11 följande:

En presidentkandidat som utrycker sig så här är inte mentalt stabil..

Undrar om Trump återigen kommer beläggas med twitterförbud från sina egna.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-16 21:34:39 följande:
    ...och varför är det så viktigt för dig, att dessa små hjärtan ska sluta slå..? Det är en märklig hjärtefråga (no pun intented) får man lov att säga...

Så här hemskt står det i alla fall till i USA just nu:
    ...och varför är det så viktigt för dig, att dessa flickor och kvinnor ska tvingas föda fram resultatat av våldtäkter och gravt skadade foster med risk för sin egen hälsa och sitt liv..? Det är en märklig hjärtefråga (no pun intented) får man lov att säga...
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-16 23:44:11 följande:
    Fast egentligen vet du lika väl som jag, att de där skräckexemplen utgör bara någon promille av alla abortsökande flickor och kvinnor. De allra flesta är tillräckligt vuxna, friska, normalvettiga kvinnor som mycket väl skulle klara av att ta hand om ett barn, bara de skärpte till sig lite.
    Nej. De allra flesta aborter är inte sena aborter som efter tjugonde veckan och i de få fall det görs sena aborter finns det särskilda skäl.
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-18 16:47:57 följande:
    ..och speciellt inte om man befinner sig i en situation, där en graviditet skulle vara en katastrof. Då tar man naturligtvis graviditetstest så fort det bara går, d.v.s. två-tre veckor efter det oskyddade samlaget.

Detta är också en sak jag finner så märkligt med dessa sena och medelsena aborter: om det nu är en sådan katastrof, varför testade då inte kvinnan tidigare? Har man gjort en dumhet, så vill man ju så snabbt som möjligt ha besked - det är en stor lättnad att se det där ensamma strecket på stickan. Sedan kan man glömma hela saken. Finns ingen anledning att gå och vänta med det i fyra, fem månader. Eller ens EN månad. (Och nu pratar jag inte om den där tioåringen...) Obestämd)
    Det kan vara för kort tid med några veckor att misstänka, testa och få bekräftat samt fundera igeom situationen ordentligt.

Det är inte av lathet kvinnor gör de få sena aborter som görs utan av nödvändighet vid synnerliga skäl.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-18 21:28:03 följande:
    Då måste det ju handla om lågbegåvade kvinnor, eller kvinnor med andra starkt begränsande funktionshinder? I så fall skulle det nog vara bättre, om dessa tidigt i livet introducerad för möjligheten att sterilisera sig. Mycket bättre för alla parter: dem själva, barnet, barnafadern, vårdpersonalen, samhället... 
    Man kan inte ens testa med säkert svar förrän första dagen mensen skulle ha kommit eller om man inte vet när mensen kommer tre veckor efter samlaget. Sedan återstår tre veckor att fundera på om man vill ha barnet eller inte. Det kan ta längre tid att bestämma sig för vilken soffa man ska köpa.

Sex veckor är inte gott om tid och jag skulle kalla det lågbegåvat att inte ha kapacitet att förstå det.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?