Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka
    KillBill skrev 2024-08-08 10:43:05 följande:
    Det är väl ändå tvärt om? När Biden var med i racet pratade Trump supportrarna bara om Bilden ålder men nu när Biden hoppat av och Donald Trump är den äldste presidentkandidaten genom tiderna är man inte längre intresserad av att prata om ålder..
    Hahaha! Precis så är det. Båda är ju på tok för gamla men bara en hade vett att kliva åt sidan.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-08-08 22:45:46 följande:
    Padirac skrev 2024-08-08 20:27:37 följande:

En del är korkade oavsett ålder, Bidens erfarenhet slår Trumps förmågor oavsett hur trött Biden är. Trump är ju stockdum som inte förstår och accepterar sin valförlust.

Det är just sådant här... Folk sa likadana saker om de båda presidenterna Bush (också republikaner), tidvis även om Reagan (även om folk i allmänhet var impade av att han varit Hollywood-skådis, därför höll sig kritiken inom gränser trots att han också var republikan och en typisk sådan) och om Påve Johannes Paulus, som ju var både superintelligent, insiktsfull och empatisk - en av de finaste människorna som någonsin levat.

En person som är normalintelligent själv, borde ju förstå att man inte kan uppnå sådana positioner (om man inte är kunglig och föds till makten, såklart) genom att vara ointelligent. Inte ens om man har fördelar som pengar och kontakter, 
    för det är det flera som har. Konkurrensen är mördande. Vem vill INTE bli President av USA eller Påve (alltså av alla prästvigda inom katolska kyrkan i hela världen), liksom..? 
    Ja, alla var så enormt imponerade av fd spagettiwesternskådisen Reagan:

Svaret på första frågan är A och på andra frågan pengar.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-08-09 10:18:03 följande:

Det ska bli spännande att se om det var gårdagens presskonferens som blev spiken i kistan för Trump..

Han sluddrade och påstod att Harris inte är så intelligent. Inte så smart drag, men det är väl paniken som talar.
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-08-09 15:43:03 följande:
    Nä det där är inte jag. Inga män - eller kvinnor - promenerar över mig. 

Det är som jag säger, att många (men inte alla) kvinnor är mer naiva, lättlurade och känslosamma än de flesta män. Under låtsasflyktingkrisen hösten 2015 t.ex., så fokuserade svenska media på bilder av utmattade mödrar med söta, mörkögda, gråtande barn, för att man skulle tro att dessa utgjorde majoriteten av alla människor som var på marsch upp mot Europa för att snylta och leva på bidrag.

Kvinnorna trodde på det och snyftade och grät över kvällstidningarnas alla kommentarfält. De samlade in pengar och kläder och leksaker, och tänkte inte ens så långt som till hur vi skulle klara kostnaderna för dessa människor under hela deras återstående liv här. Att det inte bara handlade om lite kläder och leksaker som de kunde samla ihop nu, utan om enorma kostnader och undanträngingseffekter i välfärden (MVC, förlossningsvården, BVC, dagis, skola, sjukvård, tandvård, fritidsverksamheter, sociala insatser...). Vissa kvinnor klädde till och med ut sig till clowner och mötte låtsasflyktingarna på tågstationerna! Tomte

Vi som var lite fiffigare gick i stället in på andra länders media för att se hur det verkligen förelåg, och fann denna verklighet: 
    Låtsasflyktingar från låtsaskrig i låtsasSyrien. Och låtsaskvinnor med författarfantasier.

Tänk att alla dessa låsasflyktingmän kunde generera sådan enorma kostnader och undanträngningseffekter på MVC, förlossningsvården, BVC, "dagis" och skola. Heeelt fantastiskt flexibla killar!
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-08-09 17:51:05 följande:
    Det där var ett brittiskt komediprogram, som först och främst drev med det brittiska kungahuset. Och självklart kommer ingen president undan att utsättas för skämt och komediinsatser, det ingår.

Reagan var väldigt älskad i USA, för att han tagit sig fram själv, för att han såg bra ut och på många sätt personifierade en cowboy från pionjärtiden - den Eviga Amerikanska Drömmen. Hans andra fru Nancy och de barn han hade tillsammans med henne, förstörde dock en del. Nancy var maktgalen, hård och iskall - inte alls olik Hillary, hon anställde en astrolog och försökte påverka presidenten med dennes förutsägelser, och barnen var misslyckade i förhållande till Reagans barn med första frun. Dessa senare deltog i hans presidentvalskampanjer.
    Nej, Reagan var inte "väldigt älskad" i USA. Han var framröstad av republikaner och representerade det republikanska partiet och hade både förespråkare och motståndare. Angående hans filmer så vann han ju inte precis någon Oscar eller ens nominerades och som president ansågs han av sina kritiker som för gammal och därtill oklar/dement samt en risk för kärnvapenkrig med Sovietunionen. Trigger happy på nukeknappen.

Reagan var 69 år när han tillträdde som president och diagnosticerade med Alzheimers 1993, alltså bara 4 år efter han avgick 1989. Sjukdomen började smyga sig på långt innan dess.

www.svd.se/a/97755217-011e-3281-ba53-63028ac41e43/reagan-kan-ha-haft-demens-i-vita-huset

Din rapport hämtad från något Hänt i veckan-liknande lämnar jag därhän.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-08-10 09:00:30 följande:
    I just fallet Reagan råkar Cathariina framföra en korrekt uppgift. I opinionsundersökningar, vilka reflekterar just allmänhetens åsikt, rankas Reagan konsekvent som en av USA:s bästa presidenter. Jfr Historical rankings of presidents of the United States - Wikipedia
    Självklart hade han kritiker, inte minst i Sverige, men det har alla presidenter.
    Nej. Varken "väldigt älskad" eller "älskad" är med i ekvationen.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-08-10 10:22:19 följande:
    Suck. Ibland händer det att motparten för fram en korrekt uppgift. Svälj det och gå vidare. 
    Suck. Du verkar ha svårt att hålla isär älskad och att någon är accepterande/positivt inställd.

Du går alltså runt och inbillar dig att du är "väldigt älskad" av chefen om hen uttrycker att hen är positivt inställd till din insats på jobbet?

En 13e plats för Reagan och en placering över Obama är inte särskilt märkvärdigt. Och Biden ligger en placering över Trump:

today.yougov.com/ratings/politics/popularity/US-presidents/all
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-08-10 22:48:09 följande:
    Den mätningen är väl gjord nu, och inte under respektive presidents mandatperiod? Det är lättare att romantisera presidenter som levde för århundraden sedan, än någon som man har i färskt minne, tänker jag.
    Fortfarande är ingen "väldigt älskad" varken nu eller då.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-08-11 10:37:04 följande:

Har ni sett Trumps senaste resonemang om Kamala Harris efternamn? Skrattande

Trump verkar inte vara helt mentalt frisk..

x.com/DevinCow/status/1822467068585038088

Ja, VAD kan Kamela Harris heta i efternamn Obestämd
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?