Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Cathariiina skrev 2024-07-25 20:29:11 följande:
    Om det hade varit DU som hade blivit utsatt för ett mordförsök, så hade du nog inte tyckt att det gjorde stor skillnad. Tror jag. INTENTIONEN att mörda honom var där, hans säkerhetschef var en inkvoterad inkompetent kvinna, och det var nära. Det räcker så.

Vi vet inte om han t.ex. lider av mardrömmar eller flashbacks nu, det skulle vara mycket mänskligt i så fall. Men alla - även dom som gärna vill ha det till att han är en värdelös bluff - tar samtidigt för givet att han ska vara Superman. Det är märkligt. 
    Secret service director var inte Trumps säkerhetschef . Mein gott !!!

Trump är en grifter och en dömd bedragarna.  nu suger han ut alla följares pengar ur 'kulan' - sanningen kommer att läcka ut förr eller senare.  Jag tror på de första rapporterna direkt efter attentatet som sa att det inte var en kula utan splitter. 

Men för Trump och hans följare :känns det som en kula och därför är det en kula ..  
  • Padirac
    Embla twopointoh skrev 2024-07-25 23:18:51 följande:
    Vilket är helt i linje med postmodernistisk känselkultur: om du har snopp och XY, men känner dig som en kvinna, så är du en kvinna.
    Ja alt right har gått all in i postmodernism, trots att de säger att de är mot det. 

Det är väl känt sedan länge
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:15:21 följande:
    Måste de väl vara, annars hade han inte blivit framröstad. Trump är alldeles klar i huvudet, det blir inget problem, och sedan har han i stället den för en vicepresident ovanligt unge Vance som parhäst. Tror de kan bli en jättebra duo faktiskt!
    Han som ljugit mer än 30500 gångernä under sin presidenttid är alldeles klar i huvudet.

HurraHurra, honom ska vi ha Kräks
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:55:11 följande:
    Fast många av de där "lögnerna" (om antalet ens stämmer) är nog bara Mr Trumps skämtlynne. D.v.s. han menade inte att någon skulle tro på dem. 
    Det här är de officiella uttalandena med lögner som president..  

Trump är ju ökänd för att med berått mod ljuga om allt som passar hans sinne för att förstora sig själv och förminska de som inte stryker honom medhårs.

Det här är saker som Trump 'skämtar om' 

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_conspiracy_theories_promoted_by_Donald_Trump
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:55:11 följande:
    Fast många av de där "lögnerna" (om antalet ens stämmer) är nog bara Mr Trumps skämtlynne. D.v.s. han menade inte att någon skulle tro på dem. 
    Ännu mer skämt !!

Den som tror att Trump är vid sina sinnena fulla bruk eller inte försöker missleda människor är tyvärr långt utanför sanningens gränser,
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 21:32:43 följande:
    Säkert ett blandat hopplock som ska passa skribentens syften, det jag letade efter fanns inte med, men såg detta 'and a week later got a tremendous fever, got very, very sick, now is autistic' - det betyder ju inte alls att han påstår vaccin orsakade det. Gissar många fler av listade exempel är i samma stuk, dvs inte alls vad han faktist sagt, utan mer vad kritiker velat höra.
    Jamen visst, det finns inga fakta och allt är bara ihopplock för att passa skribentens syften.

Det betyder å andra sidan att det du skriver om Trumps lögner inte betyder någonting då det också enbart är någonting som ska passa just _dina_ syften

Ingenting är sant och allt är möjligt - det som desinformation bygger på.

Här har någon räknat vad lögnaren har åstadkommit. 

www.washingtonpost.com/politics/2021/01/24/trumps-false-or-misleading-claims-total-30573-over-four-years/
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 21:32:43 följande:
    Säkert ett blandat hopplock som ska passa skribentens syften, det jag letade efter fanns inte med, men såg detta 'and a week later got a tremendous fever, got very, very sick, now is autistic' - det betyder ju inte alls att han påstår vaccin orsakade det. Gissar många fler av listade exempel är i samma stuk, dvs inte alls vad han faktist sagt, utan mer vad kritiker velat höra.
    Det var ju bara skämt sa din Trump-kompis i tråden
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 23:40:03 följande:
    Alltså med skribent menade jag den som knåpat ihop linken. Inte den som postade linken. Syftet med det hela framgår ju med att den kallas 'konspirationsteorier', dvs bara smutskastning.

Jag postade ett antal saker Harris har gjort som vänsterpolitiker. De sakerna kan man tycka vad man vill om, om man tycker det är bra eller dåligt. Det är ingen konspiration, och jag försöker faktist inte smutskasta henne, jag har inget syfte annat än att dela lite om hennes politik. 
    Vem har då knåpat ihop ditt inlägg?

Dah
  • Padirac

För Trump återstår nu bara att försöka hävda att valet är riggat, att det är fusk och att försöka  häva valresultatet genom domstolar.

Det gick inte förra gången och det ska inte gå den här gången heller.

Han och hans hejdukar kommer att fällas för valfusk 2020 och 2024 gissar jag.  En del är ju redan fällda avseende 2020.

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?