Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Xenia skrev 2024-07-26 02:06:53 följande:
    Cathariiina skrev 2024-07-25 20:29:11 följande:
    Om det hade varit DU som hade blivit utsatt för ett mordförsök, så hade du nog inte tyckt att det gjorde stor skillnad. Tror jag. INTENTIONEN att mörda honom var där, hans säkerhetschef var en inkvoterad inkompetent kvinna, och det var nära. Det räcker så.

Vi vet inte om han t.ex. lider av mardrömmar eller flashbacks nu, det skulle vara mycket mänskligt i så fall. Men alla - även dom som gärna vill ha det till att han är en värdelös bluff - tar samtidigt för givet att han ska vara Superman. Det är märkligt. 
    "There's a special place in hell for women who don't help each other."

Jag trodde det bara var manliga kvinnohatare som hävdar att kvinnor på höga poster är inkompetenta och inkvoterade. Finns det inte manliga chefer som är inkompenta också, utan att vara inkvoterade? Men just när det gäller kvinnor kommer ständigt detta tjat om att de är "inkvoterade". Fy skäms!

Det är Trump själv som vill vara Superman. Han skulle inte erkänna någon svaghet. Trumpsekten vill också se honom som oövervinnerlig och stark.
    Det är skillnad på att vara inkvoterad inkompetent och att inkompetent kvotera
    Nu vet jag inte om Kimberley har inkompetent kvoterat in inkompetent personal men hon är lagd åt det hållet.
    Secret Service Director Kimberley Cheatle faced a grilling by lawmakers on the Trump assassination attempt hearing. In her first congressional hearing over the July 13 assassination attempt, Cheatle repeatedly angered lawmakers by evading questions, citing ongoing investigations. She called the attempt on Trump?s life the Secret Service?s ?most significant operational failure? in decades.

U.S. Representative Marjorie Taylor Greene questioned Cheatle and stated that ?things are not going well,? for the director. Greene also advised that Cheatle step down from her position

">

"There's a special place in hell for women who don't help each other."

Hur väljer man kvinnornas sida när de är på olika sidor?

Cathariiina påminner om en kvinnlig manlig vänsterfeminist.
    Många som förespråkar wokflum är kvinnor, de tycker att flickor föds med snopp,  att vi ska ha normkritisk pedagogik i skolan och att man måste ha lika utfall.

Många som blir drabbade av wokeflum är kvinnor.
    Carole Hooven: Why I Left Harvard

That?s where I came in. 

As Rep. Tim Walberg (R-MI)
    ">said
    at the hearing, ?Carole Hooven, an evolutionary biologist, was forced to resign, because she stated that a person?s sex is biological and binary. . . . and so, President Gay, in what world is a call for violence against Jews protected speech, but a belief that sex is biological and binary isn?t??

The world Walberg asks about is that of our colleges and universities, particularly elite ones. While the stated aims of DEI may have been laudable, in practice, DEI culture allows the recasting of certain ideas as ?dangerous? or ?harmful,? which squashes viewpoint diversity and the open, vigorous debate that should be at the heart of a thriving institution of higher education. So while I was not ?forced? to resign, Harvard?s culture of intolerance-particularly toward my scientific views on the nature of sex-led me to feel that my only choice was to leave.

www.thefp.com/p/carole-hooven-why-i-left-harvard

Vissa är svarta

Harvard Professor needed armed protection after publishing research that challenged woke orthodoxies

Harvard professor Roland Fryer, who at age 30 became the youngest African American ever to be awarded tenure at the Ivy League school, has revealed he faced threats and had to get armed security after publishing a study showing no racial bias in police-involved shootings.

His peer-reviewed findings challenge the claim, long made by activist groups like Black Lives Matter, that police in America?s ?structurally racist society? readily resort to lethal force when dealing with black suspects. But what should have been an opportunity for academic debate, scholarly disagreement and controversy within a wider, ongoing public conversation, quickly degenerated into a concerted campaign to commit violence against Prof Fryer and his family.

[...]

Following a relentless torrent of vexatious complaints, vitriolic abuse and threats of violence, Fyer said he had to have armed guards to protect him and his family. ?I was going to the grocery store to get diapers with the armed guard. It was crazy. It was really, truly crazy,? Fryer told Weiss. 

Fryer was suspended for two years from Harvard in 2019 after he allegedly engaged in ?unwelcome conduct of a sexual nature?. He continues to deny the allegations.

At the time, then-Harvard dean Claudine Gay claimed Fryer?s research and conduct with other employees ?exhibited a pattern of behaviour? that failed to meet expectations within the community.

freespeechunion.org/harvard-professor-needed-armed-protection-after-publishing-research-that-challenged-woke-orthodoxies/

"Jag trodde det bara var manliga kvinnohatare som hävdar att kvinnor på höga poster är inkompetenta och inkvoterade."
    Vid den här tiden kom också DEI in med kraft i diverse intellektuella diskurser på universitetet. DEI är en akronym för Diversity, Equity, Inclusion. Notera ordet ?equity?, som här i princip betyder strävan efter lika utfall för olika grupper. Alltså att den och den minoriteten måste lyckas lika väl på det och det området som majoriteten. Och om till exempel svarta eller kvinnor i lägre grad når höga chefsposter, så måste det bero på vit manlig överhöghet. Det liberala credot om ?equal opportunity? ? lika möjligheter ? mönstras alltså ut som förlegat i wokes namn. Och eftersom det alltid går att påvisa skillnader mellan grupper, kan woke hämta evig politisk energi ur begreppet ?equity?.

[...]
    Även i andra samhällssfärer än politiken finns wokebakslag. Harvards rektor Claudine Gay tvingades avgå efter att det avslöjats att hon hade plagierat andra forskare. Hon var också uppenbart oförmögen att hantera Gazakrigskonflikter på campus. I samband med hennes fall stod det helt klart att en woke-styrd Harvard-styrelse hade ställt alldeles för låga skicklighetskrav på denna kandidat; det viktiga hade inte varit akademiska meriter och bevisad ledarskapsförmåga, utan att bocka av alla DEI-boxar och anställa en svart kvinna.

https://www.fokus.se/veckans-fokus/har-vi-natt-peak-woke/
    "Men just när det gäller kvinnor kommer ständigt detta tjat om att de är "inkvoterade""
    FY 2023 ? FY 2027
    STRATEGIC PLAN

Kimberly A Cheatle
    Director

Champion Diversity, Equity, Inclusion, and Accessibility: Successful organizations create and foster cultures that recognize each employee's unique contribution to the mission.
    We must embrace diversity, equity, inclusion, and accessibility (DEIA) across the agency.
    DEIA must be demonstrated by all employees - leading by example - through ?every action, every day.?

www.secretservice.gov/sites/default/files/reports/2023-06/secret-service-fy23-27-strategic-plan-final.pdf
  • ClumsySmurf
    Cathariiina skrev 2024-08-08 22:38:22 följande:
    Det är jag i alla fall. Men jag kan förstå att jag ibland misstas för man i skrift, då jag har ett bättre logiskt tänkande än de flesta kvinnor. En större förmåga att tänka själv, och inte bara följa flocken. Därför svalde jag aldrig propagandan om mångkulturens välsignelser, t.ex.. Inte heller har jag svalt genustramset, eller det ensidiga hetsandet mot Mr Trump.
    kvinnlig manlig vänsterfeminist?
    A pick-me girl is a girl who seeks male validation by indirectly or directly insinuating that she is "not like the other girls." Basically a female version of a simp. Characteristics of a pick-me girl: lets men walk all over her because of her "CaReFrEE" demeanor, only hangs out with men because they're "unproblematic", exerts qualities/characteristics of her male counterparts that were not initially present to be more likable and relatable to them, etc.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Pick-me%20girl

• ClumsySmurf
    2020-07-17

För patienter med misstänkt covid-19 som är i behov av vård som inte kan anstå bör bedömas i separata lokaler från övriga patienter. Dessa lokaler bör om möjligt ha en egen ingång.

I de fall en patient söker vård med symtom som inger misstanke om covid-19 förses patienten med munskydd (om det tolereras), samt instrueras om hostetikett, det vill säga att hosta och nysa i armvecket eller i pappersnäsdukar som tillhanda-hålls, samt att tvätta och desinfektera händerna ofta.

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/dokument-webb/ovrigt/triage-arbetssatt-vardcentral-covid19.pdf
    In March 2020, as the pandemic began, Anthony Fauci, the chief medical adviser to the president of the United States, explained in a 60 Minutes interview that he felt community use of masks was unnecessary. A few months later, he argued that his statements were not meant to imply that he felt the data to justify the use of cloth masks was insufficient. Rather, he said, had he endorsed mask wearing (of any kind), mass panic would ensue and lead to a surgical and N95 mask shortage among health care workers, who needed the masks more. Yet, emails from a Freedom of Information Act request revealed that Fauci privately gave the same advice-against mask use-suggesting it was not merely his outward stance to the broader public.

slate.com/technology/2021/07/noble-lies-covid-fauci-cdc-masks.html
    Tegnell: Svårt ändra attityd om munskydd

Trots att rekommendationen om att använda munskydd vid trängsel i kollektivtrafiken återinfördes för över en vecka sedan, den 8 december, är det långt ifrån alla som lever upp till den.

Anders Tegnell, statsepidemiolog vid Folkhälsomyndigheten, tror att myndighetens tidigare skepsis till munskydd kan ha bidragit.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxROMR/tegnell-svart-andra-attityd-om-munskydd

🤔
  • ClumsySmurf

jag förstår inte frågan.

Minskar munskydd risken att bli smittad eller smitta i kollektivtrafiken?
    Nej, man ska inte se munskydd som någon räddning mot covid, det är bättre att stanna hemma när man är sjuk. Inkubationstiden är två till tre dagar.

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-08-22 13:05:51 följande:
    1. Tja, arabstaternas stöd till Palestina är mest munväder. Det är väl FN som ger mest stöd. Israels förtryck av palestinierna är orsaken till att en del blir desperata terrorister.

2. Högsta domstolens beslut har ju medfört att en del delstater förbjudit abort efter 6e veckan, då många inte ens märkt att de är gravida. En våldtagen 10-åring fick inte abort utan måste resa till en annan delstat.

3. Om ekonomin skulle blivit bättre under Trumps tid, hur vet man att det beror på just Trump? Ibland är det lågkonjunktur, ibland högkonjunktur.

4. Trump verkar opålitlig när det gäller Nato:

"Under ett kampanjtal på lördagen inför höstens amerikanska presidentval refererade den populistiske kandidaten Donald Trump till ett samtal med en ledare i ett europeiskt Nato-land som skulle ha frågat om USA skulle komma till undsättning även om landet inte nådde försvarsalliansens mål om försvarsutgifter på minst två procent av BNP.

? Du har inte betalat. Du är betalningsskyldig. Nej, jag skulle inte skydda dig. I själva verket skulle jag uppmuntra dem [Ryssland] att göra vad fan de vill, sade Trump, enligt nyhetsbyrån Bloomberg."
    www.europaportalen.se/notis/2024/02/trump-uppmanar-ryssland-att-gora-vad-fan-de-vill-med-snala-nato-lander

"USA kommer att lämna Nato om Donald Trump vinner presidentvalet, säger hans tidigare rådgivare John Bolton.

Nu uppmanar han Sverige och övriga Natoländer att förbereda sig.
    ---

olton är nu en av ett 20-tal före detta Trumpallierade som vänt sig mot ex-presidenten och varnat för riskerna om han vinner valet i november.

Och han befarar att en andra mandatperiod kan bli betydligt mycket värre än den första. Något han liknar vid en ?vedergällning? för Trump.

? Han är fortsatt besatt av den falska idén att valet 2020 blev stulet. Kommer han att ständigt ge igen och försöka straffa sina politiska motståndare? Jag tror det, säger han och fortsätter:

? Jag tror att det kommer leda till fortsatt kaos. Vedergällningsaspekten kommer att ha en påverkan utomlands eftersom det var så många utländska ledare som han inte gillade och som han är intresserad av att göra upp med. Det här är personligt för Donald Trump, säger han.
    ---
    Bolton varnar för att Trump kan komma att lämna Nato om han blir omvald. Ex-presidentens förstår inte allianser och menar att det inte finns någon fördel för USA med att försvara Europa, säger han."
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/qPLdkE/tidigare-radgivare-john-bolton-varnar-for-trump-lamnar-nato-om-han-vinner

"Han är fortsatt besatt av den falska idén att valet 2020 blev stulet"
    trump är inte den enda som haft såna ideer

eu.statesman.com/story/news/politics/politifact/2022/10/10/2016-election-fact-check-democrats-hillary-clinton-bernie-sanders/69548196007/
  • ClumsySmurf
    Cathariiina skrev 2024-08-22 16:10:42 följande:
    Det är mycket illa att billiga skräpvaror skickas från Kina - tänk bara på miljöförstöringen och all olja som går åt för transporten! - till USA, där de egna tillverkningsföretagen och även handelsföretagen får lägga ner för att de inte kan konkurrera med priserna. 

Det är väl bättre att de har ett jobb, än att de försörjs på bidrag?

Sluta tjata om sådana extremfall. Om en tioårig flicka är gravid så ligger felet någon annanstans än i bristande abortmöjligheter, och det är DÄR man får börja. Den absoluta majoriteten av dem som gör abort, är kvinnor som mycket väl hade klarat av att föda och ta hand om sina barn. Men visst är det viktigt att se över stödet till de kvinnor som blir ensamma mammor, bland annat bör de garanterad dagisplatser till överkomligt pris. Sociabidrag och food stamps for de redan idag, och dagis FINNS, även subventionerade sådana... det finns dock ingen SKYLDIGHET för kommunerna att hålla med tillräckligt antal platser. 

Och angående detta "farligare", det är faktiskt så att - beroende på hur långt graviditeten gått - så är faktiskt en abort eller ett sent missfall farligare än en normal födsel. 
    "Om en tioårig flicka är gravid så ligger felet någon annanstans än i bristande abortmöjligheter, och det är DÄR man får börja."

Jepp, men det beror inte heller på abortmöjligheter, tar man bort abortmöjligheterna har man börjat i fel ände och gör problemet värre.

"Men visst är det viktigt att se över stödet till de kvinnor som blir ensamma mammor, bland annat bör de garanterad dagisplatser till överkomligt pris."
    Har man börjat i den änden?

• ClumsySmurf
    Cathariiina skrev 2024-08-23 17:35:25 följande:
    Fast detta är ju ett extremfall. Och i det fallet borde flickan få abort om hon själv önskar det, jag tycker att det verkar lite konstigt att hon inte fått dispens i vilken delstat som helst. Men - det är viktigt att hon själv önskar det. En tioåring kan redan ha en utvecklad moral - och även vara troende, naturligtvis. 

Och det är så ohederligt att alltid dra upp de där extremfallen. I de allra flesta fallen så handlar det om kvinnor, som dels är vuxna och mogna nog att ta hand om barnen om de föder dem, och dels mycket frivilligt hoppade i säng med den - obesläktade - barnafadern. Men nu försöker hela världens abortönskande kvinnor att gömma sig bakom den där stackars tioåringen...
    Är det inte lika ohederligt att alltid ignorera extremfallen?

Om även ett fosterliv är kyrkligt heligt redan vid befruktnining blir det då inte något motsägelsefullt att se de som vill mörda foster som vuxna och mogna nog att ta hand om barn?

• ClumsySmurf
    Cathariiina skrev 2024-08-23 19:01:35 följande:
    KillBill skrev 2024-08-23 17:58:58 följande:
    Donald Trump som gjorde det möjligt för delstater i USA att neka en tioårig våldtagen flicka abort är en mycket olämplig kandidat att leda USA.
    Vet du, jag har genomskådat dig. Du är en så kallad "white knight". D.v.s. du påstår att du tycker (vad du verkligen tycker kan ingen veta) precis som feministerna tycker, för du tror att du på så sätt ska bli populär bland kvinnor. Men så funkar det inte. 
    En white knight kommer modigt på sin vita springare när det är riskfritt att "skydda" stackars hjälplösa kvinnor t.e.x när de nästan förlorar ett argument på internet, det gör inte KillBill.
    ClumsySmurf skrev 2024-08-09 09:00:27 följande:
    Cathariiina skrev 2024-08-08 22:38:22 följande:
    Det är jag i alla fall. Men jag kan förstå att jag ibland misstas för man i skrift, då jag har ett bättre logiskt tänkande än de flesta kvinnor. En större förmåga att tänka själv, och inte bara följa flocken. Därför svalde jag aldrig propagandan om mångkulturens välsignelser, t.ex.. Inte heller har jag svalt genustramset, eller det ensidiga hetsandet mot Mr Trump.
    kvinnlig manlig vänsterfeminist?
    A pick-me girl is a girl who seeks male validation by indirectly or directly insinuating that she is "not like the other girls." Basically a female version of a simp. Characteristics of a pick-me girl: lets men walk all over her because of her "CaReFrEE" demeanor, only hangs out with men because they're "unproblematic", exerts qualities/characteristics of her male counterparts that were not initially present to be more likable and relatable to them, etc.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Pick-me%20girl

• ClumsySmurf
    Cathariiina skrev 2024-08-23 18:59:47 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-08-23 18:55:11 följande:
    Är det inte lika ohederligt att alltid ignorera extremfallen?

Om även ett fosterliv är kyrkligt heligt redan vid befruktnining blir det då inte något motsägelsefullt att se de som vill mörda foster som vuxna och mogna nog att ta hand om barn?
    Man kan ju ha olika regler för normalfallen och extremfallen - så tycker jag att det ska vara också. Men jag säger att man måste FÖRSTÅ de verkligt djupt troende människorna OCKSÅ. 

Jag tror att vi måste arbeta på attitydförändringar, eller attitydTILLBAKAförändringar, helt enkelt. En annan, äldre syn på sex, relationer, äktenskap och familj. Back to basics. Det kommer aldrig att fungera till hundra procent på alla individer, men vi måste försöka gå tillbaka dit så mycket som det går. 
    I detta fall fanns det ju inte olika regler för normalfallen och extremfallen, med abortförbud blir alla fall utöver normalfallen väldigt viktiga.

Jag föredrar att arbeta på attitydförändringar för att det extremt sällan finns  någon one size fits all.

"Men jag säger att man måste FÖRSTÅ de verkligt djupt troende människorna OCKSÅ."
    Ett fosterliv är kyrkligt heligt redan vid befruktning men hur heligt är livskvalitet?
  • ClumsySmurf
    Mrs Moneybags skrev 2024-08-23 20:58:04 följande:
    Det råder ingen brist på våldsbrott i USA dessvärre! Där har de en betydligt värre situation än Europa. 
    Att stötta "defund the police" var nog inte helt genomtänkt av
    Harris
    Davis is talking to me from a room lined with books in the home she shares with her civil partner, Gina Dent, a fellow professor at the University of California, Santa Cruz. The two women have a lot in common. They have just written Abolition. Feminism. Now. together with two other authors (Erica R Meiners and Beth E Richie). At the heart of the book is the demand to defund the police, demilitarise the army and halt prison construction. The authors argue that all three perpetuate violence, inequality and structural racism. Davis?s politics are expressed not merely in what she writes, but how she writes. Although there are four authors, the book is written in one voice. Its form reflects her belief in collective action.

www.theguardian.com/us-news/2022/mar/05/angela-davis-on-the-power-of-protest-we-cant-do-anything-without-optimism

McGhee asked Davis how she feels when she hears the word "woke."

"It's great to wake up, isn't it?" Davis said. "But we should always be aware that no change that really makes a difference is going to be without its detractors, is going to be without those who want to conserve the old way of doing things."

www.timesfreepress.com/news/2023/jan/24/angela-davis-talks-activism-communism-utc-tfp/

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?