• Anonym (IngridCornelia)

    Är det fel på mig? Jag gillar inte leksaker så mycket

    Jag är en kvinna på 23 och behöver hjälp, jag är inte mycket för sexleksaker. Och undrar om det är något fel på mig..

    mitt tidigare sexliv med ex var inte så het. upplevde att de fokuserad näst intill enbart sin egen njutning. Vissa av dem köpte mig leksaker när jag berätta om min bristande njutning, men de hjälpt inte.

    min nuvarande kille dock är helt otrolig! Och tillfredställer, lyssnar och fått mig att upptäcka mycket mer saker i mitt sexualliv! problemet är att han måste åka iväg med sitt jobb i 1-2 veckor emellan åt. 


    han är så söt och köp oss en gemensam leksak som man kan styra på telefon. Han styr och jag har leksaken. Men jag gillar det inte, att hålla upp när han inte är med i rummet får mig att känna mig äcklad av mig själv och deppig. Därmed får jag ingen lust eller vilja. men är han med i rummet och använder den på mig så älskar jag det! 

    men min kille gillar fantasin att kunna få mig att skaka på avstånd från ett tryck på mobilen. Men jag blir inte upphetsad av det.

    när jag försöker leta upp info om andra känner likadant så hittar jag bara kvinnor som älskar sina leksaker mer än sina män.. 

    är det något fel på mig som blir äcklad av att vara själv med en leksak? 
    behöver hjälp för jag har svårt att förstå själv vad jag känner om detta :(

  • Svar på tråden Är det fel på mig? Jag gillar inte leksaker så mycket
  • Anonym (Linn)

    Du är inte ensam. Jag onanerar inte ens överhuvudtaget. Min lust och mitt intresse för sex är helt avhängt av att någon annan människa är inblandad. Är som att slå en knapp på och av.
    Och nej, jag har inget trauma i bagaget och ser absolut INTE på onani som något skamligt. Det intresserar mig inte bara.

  • Anonym (r)

    Jaha. Du är inte van, du har en massa skam och tjafs kring det så då är det bara att träna upp sig själv+ bearbeta. Många har en inlärd skam kring onani.

  • Anonym (S)

    Det där med sex på distans är inte din grej, helt enkelt. Det är okej och helt normalt. 

    Säg till din partner att du är ledsen men leksaken funkar inte så som ni hoppats. Och tala om för honom hur härligt det ska bli när han kommer hem igen!

  • Anonym (Jessica)

    Samma här! Jag tror ba att vi inte pratar lika öppet om det. Inget är rätt eller fel.

  • Anonym (Es)

    Varför tror du att det är fel på dig som inte gillar leksaker?

    Jag har aldrig använt en leksak i hela mitt liv och gillar inte ens sex särskilt mycket. Vårt samhälle är väääldigt fokuserat på sex nuförtiden och det ska göras ofta och krångligt o leksaker o swingers o gruppsex och anal och stryp och bdsm osv men det är helt normalt att vara vanilj och bara vilja ha missionären under täcket en dag om året också!
    Tror faktiskt de flesta är mest vanilj. 

  • Anonym (BBW)
    Anonym (Es) skrev 2024-07-22 07:50:58 följande:

    Varför tror du att det är fel på dig som inte gillar leksaker?

    Jag har aldrig använt en leksak i hela mitt liv och gillar inte ens sex särskilt mycket. Vårt samhälle är väääldigt fokuserat på sex nuförtiden och det ska göras ofta och krångligt o leksaker o swingers o gruppsex och anal och stryp och bdsm osv men det är helt normalt att vara vanilj och bara vilja ha missionären under täcket en dag om året också!
    Tror faktiskt de flesta är mest vanilj. 


    Nu går jag på swingersfester, besöker klubbar, praktiserar BDSM och lite annat som inte är vanilj men det betyder inte att jag inte njuter av vaniljsex. Det jag däremot aldrig funnits njutbart är dildos och andra leksaker. Ser absolut inget konstigt med att TS inte gillar leksaker. För min del är det bara en Satisfyer som fungerar som leksak även om den faktiskt får se sig slagen av vardagsföremål så som eltanborsten, elvispen och inte att förglömma duschhandtaget. 
  • Anonym (JB)

    Jag blir inte äcklad men fattar inte grejen riktigt. Fingrar duger bra. 

  • Anonym (IngridCornelia)

    Tack så mycket för era svar :) är väldigt skönt att höra att jag inte är ensam i detta. Och jag håller med om att samhället idag är väldigt fokuserad på att sexlivet för en svensk ska vara på topp. 


    men blir så inmatad idag av all reklam och influensers som pratar så högt om leksaker. Och att det är något alla kvinnor måste älska.

    tack så mycket för stödet, det gör mig väldigt glad :)
    hoppas ni alla får en fin dag!

  • Anonym (Linn)
    Anonym (IngridCornelia) skrev 2024-07-22 16:03:07 följande:

    Tack så mycket för era svar :) är väldigt skönt att höra att jag inte är ensam i detta. Och jag håller med om att samhället idag är väldigt fokuserad på att sexlivet för en svensk ska vara på topp. 


    men blir så inmatad idag av all reklam och influensers som pratar så högt om leksaker. Och att det är något alla kvinnor måste älska.

    tack så mycket för stödet, det gör mig väldigt glad :)
    hoppas ni alla får en fin dag!


    Framför allt är det väl fokus på att det ska vara så mycket och av allt för att anses vara "på topp". 

    Min man och jag har nog ganska "basic" sex, om man vill uttrycka det så, ett par gånger i veckan i snitt. Ibland oftare och ibland mycket mer sällan. Vi gör det när vi har lust och orkar, helt enkelt. Det är kravlöst, avspänt och bara med mycket närhet och mys. Vi älskar det och känner absolut inte att vi behöver något mer, är nöjda med både frekvens (som sagt: ville vi ha oftare skulle vi ha det) och vad vi gör tillsammans. Känns också väldigt skönt att man inte blivit porrskadad utan fortfarande verkligen går igång på att bara känna varandras dofter och hud.

    Med det sagt finns det inget jag fördömer så länge det sker mellan helt samtyckande människor och på lika intressen/villkor. Men man kan undra ibland hur ofta det är genuint lustdrivet från en själv, och inte uppstår genom andra påtryckningar.
Svar på tråden Är det fel på mig? Jag gillar inte leksaker så mycket