Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Inget hjärtslag

Gulesäcken finns ju där redan för början, så jag ser inte riktigt kopplingen du gör?

• Anonym (?)
    Anonym (Oro) skrev 2024-07-21 19:33:45 följande:

Nej den syntes inte första ultraljudet 

Jo. Redan första dagarna får ägget näring från just gulesäcken. Så den har funnits där från start, även om den inte gick att se.
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-21 23:29:20 följande:
    Förstår inte varför nån ger tummen ner. Är det så att hon är i 6:e veckan (5+) och ska gå in i 7:e veckan (6+) är det inte alls konstigt att hjärtslag inte syns än. Fråga vilken läkare som helst.

Är det däremot så att hon ska gå in i 8:de veckan (7+) borde det nog synas.
    Ska man boka privat tidigt ultraljud får man göra det absolut tidigast vecka 7+ just på grund av att risken finns att hjärtslag inte syns innan även om allt är ok. 
    Kanske för att det står redan i trådstarten att läkaren sagt att det borde ha funnits hjärtljud?
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-22 10:21:56 följande:
    Men det stämmer inte att det borde finnas i vecka 5+ (som TS skrev att hon är i). Jag vet inte om det borde synts mer än det gjorde men när det gäller hjärtljud syns det oftast tidigast från vecka 6+. Jag har varit gravid 6 gånger (två tidiga missfall, 3 barn och gravid i vecka 10 nu). Varit hos massor av läkare och en nära släkting är förlossningsöverläkare, har pratat med henne om det också när jag har varit gravid. Plus att jag själv har varit med om att hjärtljuden inte syntes än i vecka 6+1 och sonen är 2 år gammal nu. 
    Det är väl betydligt troligare att TS har tagit fel på veckan än att läkaren som undersökte henne har fel om hjärtljuden.
Svar på tråden Inget hjärtslag