Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Faderskap

Lurad för att det blev barn, eller lurad för att du fick veta först nu?

Hon borde inte ha ljugit om skydd, men du borde inte ha litat på henne utan vidare. Dessutom är väl kondom det ända rätta vid tillfälliga sexuella kontakter, eftersom det är det enda som skyddar mot könssjukdomar? Och man kan bli gravid trots p-piller. Det ska inte hända om man tar dem som man ska, men det finns alltid en liten risk.

Men för allt i världen, kräv faderskapstest innan du börjar betala underhåll eller går med på annat. Så att du inte blir lurad på den punkten. 

Det låter dessutom som du har bedragit din fru (om ni inte har ett öppet förhållande), så man kan fråga sig vem som är mest lurad.

Anonym (Som man bäddar) skrev 2024-07-21 17:43:15 följande:
    Vad säger att hon ljugit om p-piller? De är inte 100% säkra. Olyckor kan hända. 
    Hon kan ha ljugit, men det kan ha varit en olycka. Som jag skrev.

Menar du att det inte händer att kvinnor ljuger? Det gör inte TS mindre ansvarig.
    Anonym (Som man bäddar) skrev 2024-07-21 17:53:58 följande:
    "Hon borde inte ha ljugit om skyddet" är ett tydligt ställningstagande att du tror att hon har ljugit om det. 

Jo, det finns idioter som ljuger om skydd men att förutsätta att hon ljugit som du gör med den meningen är ändå fel när det inte står någonstans att hon gjort det, bara att TS trodde att han var safe för att hon sa att hon åt piller. 
    Ok, jag fattar, det var dumt av mig att formulera det så. Det kan ha varit ett misstag eller slarv, det är inte alls säkert att hon medvetet försökte föra TS bakom ljuset.

Att han trodde att han var safe och nu bölar över att det blev barn, är ändå värre. Ska man vara otrogen kan man åtminstone använda kondom, så man inte smittar sin partner med något. 
Svar på tråden Faderskap