• Anonym (Pappan)

    Faderskap

    Har just fått veta atr jag har en son på7 månader.   En månad efter vi haft sex så reste honutomlands till sitt hemland och var där nästan .. ett år Nu säger hon att jag har en son .  Jag  är gift och har vuxna barn .. vet att jag frågade henne om skydd och hon sa hon tog p piller ...Hur ska jag göra ...känner mej lurad 

  • Svar på tråden Faderskap
  • Anonym (Erika)

    Det dummaste i den här historien är att du har bedragit din fru!
    Vill man vara riktigt säker på att inte befrukta en annan kvinna så får man ta sitt eget ansvar också och skydda sig.

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Lurad för att det blev barn, eller lurad för att du fick veta först nu?

    Hon borde inte ha ljugit om skydd, men du borde inte ha litat på henne utan vidare. Dessutom är väl kondom det ända rätta vid tillfälliga sexuella kontakter, eftersom det är det enda som skyddar mot könssjukdomar? Och man kan bli gravid trots p-piller. Det ska inte hända om man tar dem som man ska, men det finns alltid en liten risk.

    Men för allt i världen, kräv faderskapstest innan du börjar betala underhåll eller går med på annat. Så att du inte blir lurad på den punkten. 

  • Lugnoro

    Oj, du har en del att reda ut... Men glöm inte att begära faderskapstest!

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Det låter dessutom som du har bedragit din fru (om ni inte har ett öppet förhållande), så man kan fråga sig vem som är mest lurad.

  • Anonym (Som man bäddar)

    Som man bäddar får man ligga. Ditt ansvar att se till att dina spermier inte når ägget. Alla preventivmedel kan misslyckas men hade du haft gummi på hade ni varit dubbelt skyddade. Hoppas inte att din fru förlåter din otrohet. Sen ska du självklart begära faderskapstest på barnet. 

  • Anonym (Som man bäddar)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-07-21 17:31:46 följande:

    Lurad för att det blev barn, eller lurad för att du fick veta först nu?

    Hon borde inte ha ljugit om skydd, men du borde inte ha litat på henne utan vidare. Dessutom är väl kondom det ända rätta vid tillfälliga sexuella kontakter, eftersom det är det enda som skyddar mot könssjukdomar? Och man kan bli gravid trots p-piller. Det ska inte hända om man tar dem som man ska, men det finns alltid en liten risk.

    Men för allt i världen, kräv faderskapstest innan du börjar betala underhåll eller går med på annat. Så att du inte blir lurad på den punkten. 


    Vad säger att hon ljugit om p-piller? De är inte 100% säkra. Olyckor kan hända. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Som man bäddar) skrev 2024-07-21 17:43:15 följande:
    Vad säger att hon ljugit om p-piller? De är inte 100% säkra. Olyckor kan hända. 
    Hon kan ha ljugit, men det kan ha varit en olycka. Som jag skrev.

    Menar du att det inte händer att kvinnor ljuger? Det gör inte TS mindre ansvarig.
  • Anonym (Som man bäddar)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-07-21 17:49:39 följande:
    Hon kan ha ljugit, men det kan ha varit en olycka. Som jag skrev.

    Menar du att det inte händer att kvinnor ljuger? Det gör inte TS mindre ansvarig.
    "Hon borde inte ha ljugit om skyddet" är ett tydligt ställningstagande att du tror att hon har ljugit om det. 

    Jo, det finns idioter som ljuger om skydd men att förutsätta att hon ljugit som du gör med den meningen är ändå fel när det inte står någonstans att hon gjort det, bara att TS trodde att han var safe för att hon sa att hon åt piller. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Som man bäddar) skrev 2024-07-21 17:53:58 följande:
    "Hon borde inte ha ljugit om skyddet" är ett tydligt ställningstagande att du tror att hon har ljugit om det. 

    Jo, det finns idioter som ljuger om skydd men att förutsätta att hon ljugit som du gör med den meningen är ändå fel när det inte står någonstans att hon gjort det, bara att TS trodde att han var safe för att hon sa att hon åt piller. 
    Ok, jag fattar, det var dumt av mig att formulera det så. Det kan ha varit ett misstag eller slarv, det är inte alls säkert att hon medvetet försökte föra TS bakom ljuset.

    Att han trodde att han var safe och nu bölar över att det blev barn, är ändå värre. Ska man vara otrogen kan man åtminstone använda kondom, så man inte smittar sin partner med något. 
  • Anonym

    Stackars, stackars ts!

    Han är otrogen. Men det är han som är lurad!

    Han har samlag med annan än frun men använder ändå inte kondom för att skydda frun från att få sjukdomar. Varav vissa verkar i det tysta och kan leda till sterilitet för henne. För att inte nämna HIV. Men det är ts som är lurad!

    Ts har samlag utan att skydda sig mot graviditet. Det blev då en graviditet. Men det är ts som är lurad!

    Stackars arma ts!

  • Hyllemor

    Vad du ska göra är att du ska begära en faderskapsutredning. Googla det. Eftersom ni inte är gifta så ska du bestrida faderskapet, och då kommer de att göra en faderskapsutredning. Du kan neka faderskapet och då utreds det. Om du inte är fadern så är du inte det. Om du är fadern så får ni fundera vidare på vad ni ska göra. Det finns myndigheter som hjälper till med det här, inklusive DNA-test om någon av er begär det, men vad jag vet så gör de inte det per automatik.

  • Anonym (Kvinna)

    P-piller är inte  procent tillförlitliga. Blev själv gravid  trots att jag följde alla anvisningar. Därför kan man inte utgå från att kvinnan ljuger. Däremot borde mannen ha använt kondom. Den enda säkra metoden är att sterilisera sig,

  • Anonym (-)

    Karma struck back {#emotions_dlg.djavulsk}

    Noll sympati för någon som bedrar sin partner. Du får vackert skörda de små frön du planterat (i nån annans "rabatt" än din frus)

  • Anonym (Jessica)

    Man slutar aldrig förvånas. Så gå det, skyll dig själv. Hoppas din fru får reda på det. Tycker du ska berätta för henne! Hoppas du inte drog med dig könssjukdomar som din fru fått också. Kan ta tid innan det märks. Om det ens märks alls, vilket inte är bra! Så du vet!

  • Anonym (sally)

    Lurad? När du hade sex utan att skydda dig med en kvinna i fertil ålder? Okej! Det enda helt säkra sättet att inte bli gravid är att inte ha sex. Näst bäst är att ha ett hormonellt och ett mekaniskt skydd samtidigt. Inget preventivmedel är 100% säkert. 

    Det är dags för dig att ta ditt ansvar. Bättre sent än aldrig. Begär faderskapsutredning och börja betala underhåll. 

  • Anonym (Mehd)

    Säg att du är steriliserad och att hon har räknat fel. Du kommer inte höra av henne igen. 

Svar på tråden Faderskap