Anonym (M) skrev 2024-09-06 22:24:49 följande:
Ja... har inte sagt emot där heller. Men har haft jag påståt att protein höjer blodsockret?
Ja, ts verkar äta för lite protein om inte ens kan ta rn normal joggingtur utan att bli låg. Då äter man för lite protein och får ett icke-stsbilt blodsocker. Och nej, man måste inte vräka i sig kolhydrater eller sötsaker bara för att man har lågt blodsocker. Då har man ätit fel från första början. Men jag är inte speciellt förvånad att det finns folk som missköter sin diabetes. Däremot tycker jag att det är fruktansvärt att man göra så mot sin egen kropp. Men men, inte problem.
Missköter min kropp för att jag blir låg av en joggingtur?
jag dricker ungefär 2 dl nyponsoppa när jag blir låg.
jag har inte en enda komplikation, aldrig haft ett högt hba1c. att man blir låg av att jogga är inte ett mått på att man missköter sig. Vafan svamlar du om??
Jag har provat att jogga i alla olika situationer, före frukost, efter, middag, kväll. Under fasta. sockret sjunker JÄMT. Men vet du, jag när utmärkt av lite nyponsoppa.
Tillbaka till sen lilla sekt med dig, antar att du hänger i gruppen "smarta diabetiker" med. folk brukar vara sådär hysteriska där när det kommer till kolhydrater.