Anonym (Fråga från) skrev 2024-09-05 07:59:14 följande:
Jo men det har jag gjort. Jag tror tyvärr jag låg så lågt i underskott att jag blev undernärd.vart trött hela sommaren. Tog blodprover och mina blodvärden hade gått ner rejält. Alla andra var bra. Tar järntillskott, b-vitaminer nu Och har börjat jogga.
har inte lagt till med nån ätstörning men jag har bara minskat kraftigt på kalorierna. Åt jämt vispgrädde, ost på omeletten, creme fraiche. Såser. Dock bra mat, alltid hemlagad Och aldrig halvfabrikat. Det säger inte att det är nyttigt men det har det vart. Nu kör jag lättvarianter på dessa jag nämnde. men äter likadant. Aldrig godis eller chips iaf väldigt sällan. Det gäller även andra snabba kolhydrater. Använder främst potatis och grönaaker som tillbehör.
lugger fortfarande på -20 sen i januari. Tror att detta kan bli hållbart.
Åt ju överdrivet mkt kalorier förr. Likt lchf.
Och som jag skrev i början så blev jag matad med lättprodukter och "fettfritt"hela barndomen och började inte gå ner i vikt förrän jag började vräka i mig fett. När jag fick/gav mig själv lov att använda vispgrädde, fet ost och crème fraiche, och riktig majonnäs för den delen, så gick jag ner i vikt.
Jag har registrerat hur mycket jag äter i augusti bara för att jag varit nyfiken och det är sant som de säger, äter jag mycket fett blir jag mätt fort och orkar inte äta så många kalorier.
Om det du gör funkar för dig är det toppen. Alla ska ha rätt att göra som de vill och som funkar för dem.