Hur få är det som donerar sperma?
Ni som donerar - är ni inte oroliga för att era barn ska bli illa behandlade? Att de är önskade på en nivå är ju ingen garanti för någonting, människor kan skaffa sig barn av mycket egoistiska och själviska skäl. Idag kan barnen dessutom hamna hos ett lesbiskt par, eller en märklig ensam kvinna som lever isolerat. Eller med en social pappa som egentligen inte ville bilda familj på det här sättet och ha ett obesläktat barn i sitt hem, utan i så fall hellre hade velat ha ett barnfritt liv om det inte gick att få egna barn - men som blev övertalad av sin fru.
Jag skulle aldrig ha vågat donera mina ägg, på den tiden då det ännu hade varit möjligt - och då hade jag ändå kunnat få mycket betalt för dem, när jag bodde i London, för där var skandinaviska ägg guld värda. Jag skulle ha varit sjuk av oro över mina barn där ute jämt, att de kanske är olyckliga och blir illa behandlade och jag inte kan hjälpa dem. Och tänk om ett barn skulle ta reda på ens identitet vid 18, och efter en mycket svår uppväxt komma och ringa på dörren och säga "hur KUNDE du lämna ut mig till de människorna?!"
Har träffat några av barnen. Det har varit skoj. Trots att det är en främmande unge så känner man ju igen dem. De verkar göra motsvarande.