Hur få är det som donerar sperma?
Tycker det är bra att det finns folk som väljer att donera, min dotter har en kompis som blev till på det sättet (ensamstående mamma som var 45 när hon föddes). Men samtidigt tänker jag (ännu mer när jag ser det här inlägget) att det måste finnas risk att barnen lär känna varandra och kanske i värsta fall blir tillsammans.
Har läst om några gånger det har hänt , tror det var i USA. Min sambo som är pappa till min yngsta och barnet vi väntar nu pratade en gång om att han hade funderat på att göra det men jag blir lite tveksam. Tänkte hellre att han väntar tills våra barn är vuxna isåfall om han ens får fortfarande då. Risken finns ju (även om den är liten) att våra barn skulle träffa nått av dom barnen .. alla tar väl kanske inte reda på vem donatorn är heller.
Hur tänker ni som donerar om sånt?
Har också en kompis som har donerat ägg , funderade nån gång på att göra det förut (men nu är jag för gammal och dessutom gravid) .. men jag tyckte det skulle kännas lite konstigt för de barnen är ju biologisk lika mycket mina barn som mina barn jag har nu, skulle kännas konstigt på något sätt att inte vara med när de växer upp. Hur kånner ni när det gäller det? Är väl mest nyfiken. Tycker det var fint gjort av min kompis att göra det.