Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

    Kommer jag bli av med vårdnaden?

    Varför ringde du inte polisen när han vägrade låta henne komma till dig?

    Tyvärr ser det ut som att du har risk att förlora vårdnaden.

  • Anonym (S)

    Varför är det så viktigt för dig att behålla vårdnaden förresten? Dottern bestämmer ändå själv var hon bor och om hon vill träffa dig. Vårdbeslut har man inte lika mycket att göra med som förälder heller från 13 år. Eller tror du att pappan kommer att flytta med henne långt bort om han får enskild vårdnad?

  • Anonym (S)
    Anonym (lena) skrev 2024-07-21 09:06:03 följande:
    Vad ska polisen göra? De har gemensam vårdnad. Polisen hänvisar bara till tingsrätten. 
    Pappan får inte hindra ts och dottern från att träffas, det kallas umgängessabotage. Det som skulle ha hänt är att polisen skulle ha konstaterat att det var mammans vecka och sagt att dottern ska följa med.

    Hänvisa till vad? Att de har just gemensam vårdnad? Exakt!! Och därför har pappan ingen rätt att neka umgänge!
  • Anonym (S)
    Anonym (J) skrev 2024-07-21 11:21:02 följande:
    Om den 17 åriga dottern säger att hon inte vill följa med till mamman utan vara hos pappan ska det rätt mycket till för att polis ska ta till tvångsmedel. 
    Varför påstår du att dottern är 17 år?

    I ett tidigare skede var det så att pappan tog dotterns mobiltelefon och vägrade låta henne åka till mamman, trots att mamman är boendeförälder så ja, polisen hade nog haft en del att säga till om där ska du se.
  • Anonym (S)

    Det låter som att du bara ger upp och lägger dig platt i detta. Tyvärr stor risk att du blir av med vårdnaden och följden blir att dottern får betala priset. Innan du skulle lyckas få gemensam vårdnad igen kommer det att ha gått lång tid, kanske år!

    Visst, synd om dottern skulle se sin pappa arg men å andra sidan till din fördel om polisen bevittnar det.

    Varför kämpar du inte för din dotter?!

  • Anonym (S)
    Anonym (Spader) skrev 2024-07-21 20:54:28 följande:

    Jag har kämpat sen hon föddes, med att ha honom i livet. Det har varit strider/ soc/ faniljeteam/ familjerätt sen vår dotter fyllde 1. För snart tre år sedan stämde han mig för gemensam. Trodde det skulle lugna ner sig när han fick som han ville, men det är som att det aldrig är nog. 


    Jag är rädd att det kommer eskalera ännu mer om jag stämmer honom tillbaka, eftersom det då innebär att han och hans familj kommer prata illa om mig framför vår dotter. (Framkommit att de gör/gjort det i tidigare utredning).
     Hans agg gentemot mig / men också min oförmåga att kunna resonera med honom har trasat sönder henne. Därav tänker jag om det är bättre att kanske förhandla fram att han får bli boendeförälder men att jag motsäger honom enskild vårdnad. 


    Eskalera hur...?? Och vad tänkte du stämma honom på? Om han har ansökt om enskild vårdnad så är processen redan igång så du behöver bara haka på tåget och göra ditt bästa. Viktigt att lyfta att han ägnar sig åt umgängessabotage, att han manipulerar dottern genom att prata illa om dig och allt annat sånt! Snackar skit om dig gör de redan så det kan inte bli värre där iaf.

    Tror du att du har minsta lilla att säga till om gällande vårdnaden...? Om du ger med dig frivilligt så kommer det bara tas som att du anser att det är rätt beslut att hon bor där och du har ännu mer emot dig! Den enskilda vårdnaden lär han ha som i en liten ask då, men redan nu tyvärr stor risk att han får det.

    Du tror att du ska skydda henne på något sätt. Det enda som kommer att hända är att de kommer att intala henne att du skiter i henne, att du har gått med på det här frivilligt och att du har övergett henne.
Svar på tråden Kommer jag bli av med vårdnaden?