• Anonym (Nn)

    Vad kan han ha menat med att det inte finns papper på guldet?

    Min pappa har tydligen skrivit äktenskapsförord. han sa att hon hade guld värt 1,8 mkr, så sa han att det inte finns papper på det. 


    nån som vet vad han kan ha menat? Vi har ganska dålig kontakt så har inte frågat. Vad kan det finnas för anledning att inte ha papper på guld?

  • Svar på tråden Vad kan han ha menat med att det inte finns papper på guldet?
  • Anonym (M)

    Finns inga papper på det, så är det svårt att bevisa att det finns. 

  • Anonym (Nn)
    Anonym (M) skrev 2024-07-19 22:46:25 följande:

    Finns inga papper på det, så är det svårt att bevisa att det finns. 


    Precis. Och då kan man ju undra varför han berättade om det. 
  • Anonym (Eh)

    Varför frågar du inte bara?

  • Anonym (Nn)
    Anonym (Eh) skrev 2024-07-20 08:19:34 följande:

    Varför frågar du inte bara?


    Har rätt dålig kontakt. Tycker det är pinsamt 
  • Anonym (Eh)

    Går inte att citera.... Men då får du väl bara strunta i det. Du kommer ändå antagligen inte att få något av det där guldet så jag skulle antagligen ta det som skitsnack och rycka på axlarna.

  • Anonym (P)

    Äktenskapsförordet kan innefatta guldet, beroende på hur det är formulerat.  Guld behöver heller inte registreras och kan lätt ?försvinna?. Om ni inte har bra kontakt känns hela diskussionen konstig. Varför är du så nyfiken?

  • Anonym (J)
    Anonym (Nn) skrev 2024-07-19 22:27:05 följande:
    Vad kan han ha menat med att det inte finns papper på guldet?

    Min pappa har tydligen skrivit äktenskapsförord. han sa att hon hade guld värt 1,8 mkr, så sa han att det inte finns papper på det. 


    nån som vet vad han kan ha menat? Vi har ganska dålig kontakt så har inte frågat. Vad kan det finnas för anledning att inte ha papper på guld?


    Finns många anledningar att man inte har papper på allt man äger.  Fått som gåva, slarvat bort kvitto, något olagligt, ärvt från utlandet 

    Har han guldet i besittning antas det vara hans och ska ingå i bodelning och arv.
  • Anonym (Nn)
    Anonym (Eh) skrev 2024-07-20 08:50:44 följande:

    Går inte att citera.... Men då får du väl bara strunta i det. Du kommer ändå antagligen inte att få något av det där guldet så jag skulle antagligen ta det som skitsnack och rycka på axlarna.


    Nej han har nämnt det förr. Det är inget skitsnack. Han sa att det tillfaller mig och mitt syskon då han skrivit äktenskapsförord. Så sa han
  • Anonym (Nn)
    Anonym (P) skrev 2024-07-20 09:01:58 följande:

    Äktenskapsförordet kan innefatta guldet, beroende på hur det är formulerat.  Guld behöver heller inte registreras och kan lätt ?försvinna?. Om ni inte har bra kontakt känns hela diskussionen konstig. Varför är du så nyfiken?


    För att jag undrade vad Det kan finnas för anledningar att inte ha papper på det? Folk kanske vet. 


    jo han sa att det tillfaller oss pga ä.förordet. 


    men vad kan finnas för vettiga skäl att inte ha papper på nåt undrar man ju, om nåt händer t.ex. att Han går bort före frun finns det inga bevis om hon skulle vara taskig och lura oss,( menar ej att jag tror det)

  • Anonym (Nn)

    Mitt syskon har med kronofogden att göra, kanske nåt sånt då?

Svar på tråden Vad kan han ha menat med att det inte finns papper på guldet?