Inlägg från: Anonym (f) |Visa alla inlägg
  • Anonym (f)

Kläder från temu

Var du bekväm med att använda dessa innan du blev gravid är det inte något skillnad nu.

• Anonym (f)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-11-15 21:55:05 följande:

Det är väl inga kontroller alls på sånna kläder gällande kemikalier ? Jag har aldrig köpt något alls från temu wish eller shein heller för den delen. 

Detta= du importerar kläderna själv utan koll, vanliga företag må slarva men det är iaf möjligt för dessa att göra stickprover
  • Anonym (f)
    Anonym (Lätt att predika när man själv har det gott ställt?) skrev 2024-11-15 22:07:32 följande:

Finns kläder med kemikalier i sig även här i kalla Sverige. Köp inte strumpbyxor från Lidl eller Lindex heller isåfall. Har hänt att jag känt spritlukter från dessa plagg när jag ångat dem. Detta försvinner dock i tvätten. Om inte vid första tvättningen så vid andra eller tredje.

Så du menar att vi ska följa gällande råd att tvätta plagg innan första användningen? Jaha.

Jag har aldrig haft minsta problem med plagg köpta i butik här men de från liknande sida som temu... stank och gav utslag vid testning. Inte alla men tillräckligt.
  • Anonym (f)

Det handlar inte om tillverkningsland utan vem som ansvarar för och gör kontroller. Förstår inte varför folk jämt ska dra det kortet...

• Anonym (f)
    Anonym (Lätt att predika när man själv har det gott ställt?) skrev 2024-11-16 09:41:16 följande:

Okej. Själv föredrar jag kläder som är i gott skick och oförstörda men whatever. Hittar du några sådana bland begagnat så må det vara så. Det har inte jag gjort iallafall och handlar hellre oanvända kläder.

Snacka om ... Klart det finns mängder av kläder i gott skick och i många fall även prislappar på. Dessa köper jag (& säljer ibland).
  • Anonym (f)
    Jhannis skrev 2024-11-16 16:22:59 följande:

Jag tycker inte någon ska blanda i sig vart man köper sina kläder. Alla har inte råd att gå till DYRA mode affärer.

Finns massor av folk som köper smink från olika kända personer och tror att det är bra köp, men som man nu läst så innehåller sminkerna ämnen som ger Cancer och hudproblem.

Att ifrågasätta den överkonsumtion många gör "för att det är billigt" sedan försöker skicka tillbaka = kläderna förstörs eller kommer ut på marknaden här om de får betala. Shein/Wish/Temu-kläder är svåra att bli av med, säljarna brukar försöka dölja märket när de säljer på t.ex Vinted.

Att fjanta sig med att motsatsen är dyra modeaffärer är bara löjligt. Det finns många andra alternativ.

• Anonym (f)

Dessa företag har samma målgrupp som de som köper kändissmink för att de är kända...

• Anonym (f)
    Jhannis skrev 2024-11-16 16:47:40 följande:
    Jag tror inte ens att du kan säga med säkerhet oavsett vart du köper kläderna eller beställer att det inte kommer från Kina....
    Ja du kanske spelar nu för vad jag har skrivit tidigare? Vad har andra skrivit tidigare? Tror du fortfarande att det är LANDET som är problemet?
  • Anonym (f)
    Jhannis skrev 2024-11-16 17:32:38 följande:
    Nä jag tror inte landet är problemet det är vilka som tillverkar kläderna (barnen) kemikalerna och gud vet vad, men jag sa att oavsett vart du köper kläderna så kommer det mesta från kina.
    fantastiska nyheter, du tror inte andra kan läsa lappar Spöke
Svar på tråden Kläder från temu