• Anonym (C)

    Kläder från temu

    Hej! Jag är tidigt gravid. Hade beställt kläder från temu innan jag visste jag var gravid.
    Vågar man använda dessa kläder nu när man är gravid? Tänker det kanske påverkar fostret med kemikalierna man hört ska finnas i dessa. Tvättar dom såklart innan, men blir fundersam ändå.

  • Svar på tråden Kläder från temu
  • Anonym (Hm)

    Luften du andas är mycket mer hälsofarlig / förutsatt att du inte bor i en stuga på landet. använd dina kläder. 

  • Anonym (f)

    Var du bekväm med att använda dessa innan du blev gravid är det inte något skillnad nu.

  • Anonym (C)

    Jaa det borde inte påverka fostret tror ni?

  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-07-19 18:08:38 följande:

    Jaa det borde inte påverka fostret tror ni?


    Nej.
    Vilka erfarenheter har ni andra av Temu?
    Kvalitet?
  • Dr Nail

    Jag har bara köpt en jacka från Temu. Jag har haft några gånger irritation och klåda av kläder, men här verkar inte vara några problem. Kvalitet som kvalitet i den prisklassen, ungefär som HM - kanske inget som håller livet ut men priset är inget att tjafsa om.

  • Anonym (Nej)
    Dr Nail skrev 2024-07-19 19:25:00 följande:

    Jag har bara köpt en jacka från Temu. Jag har haft några gånger irritation och klåda av kläder, men här verkar inte vara några problem. Kvalitet som kvalitet i den prisklassen, ungefär som HM - kanske inget som håller livet ut men priset är inget att tjafsa om.


    OK
    fungerAR temu bättre än wish?
    ser att allt ärt fraktfritt på temu, men inte på wish
  • Dr Nail
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-19 19:32:45 följande:
    OK
    fungerAR temu bättre än wish?
    ser att allt ärt fraktfritt på temu, men inte på wish
    Har ingen erfarenhet av Wish. Ja, den var fraktfri, tog 7-9 dagar vilket är ok.
  • Anonym (Ev)

    Jag har läst att man ska tvätta nya kläder flera gånger för att säkert få ut alla kemikalier. Så gör det med dina Temu-kläder.

  • Anonym (Lo)

    Av det jag köpt ifrån Temu hittills, som är tygprodukter av något slag. Så har något verkligen slagit mig. Tygerna luktar inte kemiskt. Utan luktar som om dom vore nytvättade redan. Tror aldrig jag köpt ett plagg i en svenskt butik som inte stinker kemiskt, och ofta även känns kemiskt att ta på. 


    Däremot får man se upp lite med hur tygerna kan kännas. Vissa av polyester tygerna känns mer åt badkläder hållet, och sånt är ju kanske inte det man vill ha. Även märkt att storlekarna tenderar att vara stora. Men är ju bara att returnera. 

    Hittade ett par trosor på Temu som jag bara älskar. Helt fantastisk design, snygga som fasen och av 100% bomull. Så andas riktigt bra/fiffi luktar inte skunk liksom. 

  • Anonym

    Du är ju bara i vecka 6 och det är ju betydligt mer lugnt än med grejor som är avsedda att köras på muffen.
    Bara tvätta nån gång, så det det nog vara lugnt och farsan behöver inte blir inblandad.

  • Anonym (C)

    Hur kunde du veta vilken vecka jag var i? 😅

Svar på tråden Kläder från temu