Kläder från temu
Jag har läst att man ska tvätta nya kläder flera gånger för att säkert få ut alla kemikalier. Så gör det med dina Temu-kläder.
Jag har läst att man ska tvätta nya kläder flera gånger för att säkert få ut alla kemikalier. Så gör det med dina Temu-kläder.
Jag har köpt skor som jag är nöjd över....Dock fick jag ett par skor med fel storlek
Det är väl inga kontroller alls på sånna kläder gällande kemikalier ? Jag har aldrig köpt något alls från temu wish eller shein heller för den delen.
hade absolut inte velat ha på mig sånt som gravid.
Jag tycker inte någon ska blanda i sig vart man köper sina kläder. Alla har inte råd att gå till DYRA mode affärer.
Finns massor av folk som köper smink från olika kända personer och tror att det är bra köp, men som man nu läst så innehåller sminkerna ämnen som ger Cancer och hudproblem.
Att ifrågasätta den överkonsumtion många gör "för att det är billigt" sedan försöker skicka tillbaka = kläderna förstörs eller kommer ut på marknaden här om de får betala. Shein/Wish/Temu-kläder är svåra att bli av med, säljarna brukar försöka dölja märket när de säljer på t.ex Vinted.
Att fjanta sig med att motsatsen är dyra modeaffärer är bara löjligt. Det finns många andra alternativ.
Jag beställer från Temu och Shein därför att jag hittar inga alternativer i våra butiker! Till exempel, jag vill ha en vit-gräddvit färg vinter kappa i XS-S storlek. Så, VAR kan man hitta sådana?! INGENSTANS! Om likadana finns, de är alltid i oversized gigantiska storlekar eller för barn där det syns att design är speciell för barn. VAR kan jag hitta vita över-knee eleganta stövlar i våra Skandinaviska butiker?! De säljer ingen sådana! Om typ HM, New Yorker, Zara någonting har i gräddvita färg, de har tuffa-äckliga sulor som traktördäck!
Ännu mer, VAR kan jag hitta vit-gräddvit OVERALL till 5-7 årig barn?! INGENSTANS! Tyvärr Skandinaviska marknader tillverkar snygga ljusa färger bara för bebisar eller toddler.
Jag är tvungen att beställa från "billiga" butiker, från Kina därför att de har utbud som jag älskar!