Kommer aldrig kunna köpa hus, känns hopplöst.
Jag och min sambo har alltid klarat oss undan på existensminimum, antingen för att en av oss pluggat och inte velat ta lån eller för att en av oss varit arbetslös eller för att vår son inte kunde gå i förskola förrän han var 4 år av privata skäl så vi fick stanna hemma länge på en lön bara. Vilket som så har både jag och min sambo nu kommit på att vi måste plugga och kommit in till hösten på utbildningar. Jag är dessutom gravid med vårat andra barn efter många många års längtan. Men nu känns allt hopplöst, jag jobbar just nu senaste 8 åren heltid med fast anställning men tjänar inte mycket (ca 20 000 i mån innan skatt). Min sambo har haft 0 kr i inkomst senaste året för han har studerat, och dessutom tagit CSN lån senaste 2 åren dock inte så högt. Han har använt en del av sitt arv som han fick av sin pappa efter han dog. Men han har ca 3-5 miljoner i fonder och på sitt konto. Jag kan inte fp ett lån för jag tjänar för lite och har 0 kr i spar. Och han kan inte få ett lån för att han har inte haft någon inkomst senaste året är det kört dp alltså?