Jag ska konfrontera en kvinnomisshandlare.. hjälp.
Detta är en lång historia.
Försöker hålla mig kort och saklig;
Det gäller min syster.
Hon är 18 år äldre än mig.
Min syster lever ihop med en riktig gris sedan 30 år tillbaks i tiden.
Mer andra ord var hennes sambo en del av min uppväxt.
Under min barndom var jag med om något som jag än idag inte har bearbetat.
Jag var 10 år och fick frågan om jag ville följa med min syster, hennes sambo och deras två gemensamma barn - som
då var 6 och 2 år gamla - till en fiskestuga mitt ute i skogen över en helg.
Redan i bilen kände jag att stämningen var dålig, och jag var ett mycket osäkert barn redan initialt, och tyckte allt kändes jobbigt och jag ville innerst inne hem.
Väl i stugan så tog det inte många timmar innan jag blev vittne till att min syster misshandlades, ståendes i en kokvrå, tills hon hamnade på golvet där misshandeln fortsatte.. Jag tog min systers barns ansikten mot mitt bröst, minns jag.. försökte se till att de inte såg något.
Efter misshandeln la sig min syster i ett rum med våningssängar och jag smög dit, där hon låg och grät och hon fick mig att lova att inte åka hem på söndagen och berätta för mamma, vilket jag ändå sedan gjorde..
Min mamma hatar hennes sambo, men gjorde inget med informationen. Vi har firat alla högtider tillsammans, haft grillkvällar etc. hela min uppväxt även efter händelsen. Som om inget var känt.
Till saken hör att min pappa - ej gemensam med min syster - blev misshandlad av hennes sambo för några år sedan, därefter har all kontakt mellan oss brutits. Familjen är delad i två läger.
Min systers sambo ljög för polisen och sa att han agerade i nödvärn trots att min pappa både hade flera vittnen, varav ena var min mamma, som
var den som ringde polisen.
Däremot bangade ALLA på att säga vad de sett till polisen? Med hänvisning till att man inte vill råka i trubbel med honom.
Men JAG vet ju sanningen.
Grannar berättar vad de hör, hemma hos dem är dörrar sönderslagna osv.
Vi alla bor på samma gata. Jag och min familj, vår mamma och min pappa, hon och hennes sambo?
Jag vill konfrontera honom. Jag klarar inte se honom gå runt här på gatan som en kung. Och jag har varit tyst i alla år. Håller på att explodera inombords.
Jag vill mest få lite tips och råd om hur långt jag får gå innan jag gör något som
han kan anmäla.
Får jag exempelvis säga att OM han bestämmer sig för att inte lyssna klart på mig, och allt jag vill säga honom, så har jag inga problem med att börja prata öppet med andra i samhället om allt han gjort?
Han har gjort så mycket mer än vad som
framkommer här.