• Anonym (Dakille)

Hatar tjejer mörka män?

Är en kille och har ett ganska typiskt utseende för någon från Medelhavet.
    Är detta ett utseende som ni tjejer/kvinnor hatar eller gillar ni det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?
  • Anonym (Dakille)
    Anonym (Uti) skrev 2024-07-18 16:55:59 följande:

Testa byt ut "kvinnor" mot "mörka män" i din mening:

"Bara så att du vet, så snackar jag nästan aldrig med mörka män p.g.a. jag är rädd att ni ska vara som du är mot mig."

så kanske du får en inblick i ditt problem.

Om du nu har tänkt dig att "kvinnor" ska kunna bli attraherade av dig så kan behöver du isf kunna prata med dom. Det här är ett du-problem. Rasism är en helt annan sak än attraktion och kan komma från både män och kvinnor. Preferenser är också en annan sak.

Ja, men det känns som att jag inte är tillåten att få prata med dem p.g.a. hur jag ser ut.

Ja, preferenser är en annan sak, men att bli ewwww:ad och allmänt behandlad som skit för något man inte kan förändra är inte ok. Eller hur?

Känns liksom allmänt svårt att prata med folk i det här landet överhuvudtaget.
    Vad kostar det att säga hej tillbaka om man redan har sagt hej?

Som sagt, funderar starkt på att flytta tillbaka. Fru eller herr dra har nog rätt. Jag borde nog dra.
  • Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 17:04:32 följande:
    Ja, men det känns som att jag inte är tillåten att få prata med dem p.g.a. hur jag ser ut.

Ja, preferenser är en annan sak, men att bli ewwww:ad och allmänt behandlad som skit för något man inte kan förändra är inte ok. Eller hur?

Känns liksom allmänt svårt att prata med folk i det här landet överhuvudtaget.
    Vad kostar det att säga hej tillbaka om man redan har sagt hej?

Som sagt, funderar starkt på att flytta tillbaka. Fru eller herr dra har nog rätt. Jag borde nog dra.
    Kvinnor hatar inte dig. Rasister oavsett kön gör det. Attraktion och rasism är helt olika saker. Du kan antagligen få nobben av en tjej som inte blir attraherad av dig. Det är inte hat eller rasism.

Din första mening är verkligen ett du-problem.

Kvinnor skulle däremot kunna hata dig om det visar sig att du är misogyn som ditt tidigare uttalande "er kvinnor" påvisade. Uppfattar att du homogeniserar kvinnor, lägger på dina egna fördomar, vilket också är misogynt. Jämför med att någon tillskriver dig exakta egenskaper, avhumaniserar dig för att du är mörkhyad.
  • Anonym (Dakille)
    Anonym (Uti) skrev 2024-07-18 17:14:24 följande:
    Kvinnor hatar inte dig. Rasister oavsett kön gör det. Attraktion och rasism är helt olika saker. Du kan antagligen få nobben av en tjej som inte blir attraherad av dig. Det är inte hat eller rasism.

Din första mening är verkligen ett du-problem.

Kvinnor skulle däremot kunna hata dig om det visar sig att du är misogyn som ditt tidigare uttalande "er kvinnor" påvisade. Uppfattar att du homogeniserar kvinnor, lägger på dina egna fördomar, vilket också är misogynt. Jämför med att någon tillskriver dig exakta egenskaper, avhumaniserar dig för att du är mörkhyad.
    Jag är inte mörkhyad. Bara mörk som i mörkare hår och ögonbryn etc.
    Är inte misogyn och sorry om det lät så. Jag är bara allmänt rädd för att snacka med tjejer efter tidigare incidenter då jag snackade med vissa, bara för att råka höra de snacka skit om mig bakom min rygg.
  • Anonym (Uti)

Alla har någon gång råkat ut för andra som snackar skit bakom ens rygg. Du väljer själv hur du ska hantera det. Låter det som en bra lösning att undvika andra människor då?

• Anonym (Dakille)
    Anonym (Uti) skrev 2024-07-18 17:42:03 följande:

Alla har någon gång råkat ut för andra som snackar skit bakom ens rygg. Du väljer själv hur du ska hantera det. Låter det som en bra lösning att undvika andra människor då?

När det kommer till tjejer så vet jag inte. 
    Har sett alldeles för många klipp av kvinnor på tiktok som har blivit approachade av "creeps" i gym och utanför gym etc. 
  • Anonym (Anonymt)

Nej, jag hatar ingen pga hudfärg. Dåligt beteende är det enda jag finner avskyvärt isåfall och det spelar ingen roll hur personen då ser ut.

Eftersom jag är uppvuxen i norden så är jag dock mer bekant med män som har ett nordeuropeiskt utseende och därför blir jag främst intresserad av ett såna män.

• Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 17:57:27 följande:
    När det kommer till tjejer så vet jag inte. 
    Har sett alldeles för många klipp av kvinnor på tiktok som har blivit approachade av "creeps" i gym och utanför gym etc. 
    Finns en enkel lösning på det.
    -var inte ett creep.
  • Anonym (Dakille)
    Anonym (Uti) skrev 2024-07-18 18:09:27 följande:
    Finns en enkel lösning på det.
    -var inte ett creep.
    Ok, men blackpill har fått mig att tro att ful = creep och snygg = flörta.

Det är en ideologi som går ut på att utseendet är allt.
    Råkade av misstag finna den när jag var 15 och nu kan jag inte släppa den. Istället grubblar jag på om det är mitt utseende det är fel på.
  • Anonym (Uti)
    Anonym (Dakille) skrev 2024-07-18 18:13:54 följande:
    Ok, men blackpill har fått mig att tro att ful = creep och snygg = flörta.

Det är en ideologi som går ut på att utseendet är allt.
    Råkade av misstag finna den när jag var 15 och nu kan jag inte släppa den. Istället grubblar jag på om det är mitt utseende det är fel på.

Du pratar om incelideologi. 
    Kanske söka hjälp via vården då.

• Anonym (Dakille)
    Anonym (Uti) skrev 2024-07-18 18:24:29 följande:

Du pratar om incelideologi. 
    Kanske söka hjälp via vården då.

Jag behöver inte söka hjälp. Har redan gjort det, men det funkar inte, eftersom mitt problem är externt.
Svar på tråden Hatar tjejer mörka män?