Anonym (Gått upp 19 kg på 11 månader) skrev 2024-07-21 08:15:33 följande:
Jag har verkligen testat allt. Fett och socker är det som har hjälpt bäst under längst tid.
Men det som verkligen skulle hjälpa mig att återfå energin är total vila och total återhämtning. Att få vara helt själv under ett halvår. Vila mycket, att få göra saker i min egen takt, gå promenader när kroppen tillåter det.
Men den sortens återhämtning och energiuppbyggande är helt omöjligt för mig att åstadkomma och kommer så att vara under många år framöver. Så då tar jag till fett och socker för att fixa denna dag. Och nästa.. och nästa.
Jag förstår själv att det här inte är hållbart under hur lång tid som helst. Men hur mycket kan man väga och ändå ta hand om två små barn? I juli nästa år borde jag ju ligga runt 110 kg. Året efter det runt 130 kg. Då har mina barn blivit ytterligare 2 år äldre och förhoppningsvis lite mer lätthanterliga.
Jag längtar tills barnen är vuxna så att jag kan få försvinna under ett halvår, vila och gå ner i vikt.
Hur funkar det om du äter långsamma kolhydrater? Och riktig mat? Kött, havregrynsgröt, ägg osv. Möjligtvis skulle du kunna ta lite koffein då och då.
Vad mer specifikt menar du med fett och socker? Kakor, godis?