• Anonym (Less)

Problem med modern dejting

Detta med att träffa någon på en dejtingapp är inte helt oproblematiskt. 
    Man kan ju på många se hur dejten är aktiv, på några kan man se personen är online och på Tinder kan man se avståndet ändras. 
    Har man bara träffats några gånger och vill fortsätta se vad det kan leda till, bestämmer man ändå inte i ett så tidigt skede att vara exklusiva eller inte träffa andra. Väldigt många verkar ju dessutom göra det i början.
    Lägg till dessa grupper där kvinnor lägger upp och varnar för potentiellt farliga män eller frågar om någon de matchat med, då kan någon annan skriva där att han skriver jag med eller matchade nyligen med, och även om det är fullt normalt suger det ju lite lusten ur en kan jag känna. Just för man får veta, vilket man inte hade fått för 5-10 år sen.
    Nån mer som känner så? 
  • Svar på tråden Problem med modern dejting
  • Anonym (M)

Låt bli apparna om det inte passar dig. Har så svårt för de som klagar, men ändå fortsätter. 

• Anonym (Less)
    Anonym (M) skrev 2024-07-17 19:02:53 följande:

Låt bli apparna om det inte passar dig. Har så svårt för de som klagar, men ändå fortsätter. 

Är ju svårt att träffa någon på något annat sätt.
  • Anonym (Frida)

Jag tyckte inte att det var något större problem. Det är liksom bara att gilla läget!  
    Som du skriver är det svårt att träffa någon på något annat sätt, så då får man acceptera nackdelarna som man får på köpet. I början tyckte jag att det var lite jobbigt att folk från jobbet etc. såg min profil men sen tröstade jag mig med att jag inte hade skrivit något jag inte hade kunnat berätta för vem som helst, och jag såg också en del gamla bekanta på Tinder. Jag umgicks i ett ganska stort kompisgäng med singlar och deras kompisar, och det var ju bara att gilla läget att man hade skrivit med någon, blivit dissad av någon, osv. Killarna pratade säkert om oss tjejer, och vi om dem. Dock alltid med respekt när det var personer som någon visste vem det var. 
    Att man stämmer träff med flera olika är inte heller så konstigt, tycker jag. I mitt fall träffades vi flera gånger innan det ev. blev "hemmadejt", och då hade jag så klart inte bokat in andra dejter eller matchat med nya. Men allra oftast blev det bara en dejt, där vi kom på att vi inte ville ses igen, och då kändes det ok att ha en annan dejt inbokad dagen efter, tex.

• Anonym (Huh)

Vad menar du med modern dejting?

• Tow2Mater
    Modern dejting verkar betyda att annonsera efter ett stort antal paddor och tillbringa en viss till tillsammans med dem, kyssa en del av dem, ha sex med några av dem, och sedan se om det leder till attraktion eller avslut.

Tycker det 
    är att starta i fel ände. Attraktion borde komma fore dejt och definitivt fore kyss och sex.
  • Anonym (Cissi)

Vad menar du med modern dejting TS?

• Anonym (Less)
    Tow2Mater skrev 2024-07-17 21:04:02 följande:
    Modern dejting verkar betyda att annonsera efter ett stort antal paddor och tillbringa en viss till tillsammans med dem, kyssa en del av dem, ha sex med några av dem, och sedan se om det leder till attraktion eller avslut.

Tycker det är att starta i fel ände. Attraktion borde komma fore dejt och definitivt fore kyss och sex.
    Ja, instämmer, iaf från männens perspektiv. Kvinnor verkar mer selektiva. 
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Less) skrev 2024-07-17 21:25:07 följande:
    Ja, instämmer, iaf från männens perspektiv. Kvinnor verkar mer selektiva. 
    Vad instämmer du med från mäns perspektiv?
  • Anonym (Lök)
    Anonym (Cissi) skrev 2024-07-17 21:51:34 följande:
    Vad instämmer du med från mäns perspektiv?
    Eller hur. Ytterligare en sån där incelgnälltråd.
  • Anonym (Lök)
    Anonym (Less) skrev 2024-07-17 19:06:31 följande:
    Är ju svårt att träffa någon på något annat sätt.
    Nej, det är inte svårt. Lägg av med gnället.
Svar på tråden Problem med modern dejting