• Anonym (Less)

Problem med modern dejting

Detta med att träffa någon på en dejtingapp är inte helt oproblematiskt. 
    Man kan ju på många se hur dejten är aktiv, på några kan man se personen är online och på Tinder kan man se avståndet ändras. 
    Har man bara träffats några gånger och vill fortsätta se vad det kan leda till, bestämmer man ändå inte i ett så tidigt skede att vara exklusiva eller inte träffa andra. Väldigt många verkar ju dessutom göra det i början.
    Lägg till dessa grupper där kvinnor lägger upp och varnar för potentiellt farliga män eller frågar om någon de matchat med, då kan någon annan skriva där att han skriver jag med eller matchade nyligen med, och även om det är fullt normalt suger det ju lite lusten ur en kan jag känna. Just för man får veta, vilket man inte hade fått för 5-10 år sen.
    Nån mer som känner så? 
  • Svar på tråden Problem med modern dejting
  • Anonym (M2)
    Tow2Mater skrev 2024-07-17 21:04:02 följande:
    Modern dejting verkar betyda att annonsera efter ett stort antal paddor och tillbringa en viss till tillsammans med dem, kyssa en del av dem, ha sex med några av dem, och sedan se om det leder till attraktion eller avslut.

Tycker det är att starta i fel ände. Attraktion borde komma fore dejt och definitivt fore kyss och sex.
    Det är väl ingen som känner för att ha sex utan att känna attraktion till personen 
  • Postman
    Modern dejting verkar betyda att annonsera efter ett stort antal paddor och tillbringa en viss till tillsammans med dem, kyssa en del av dem, ha sex med några av dem, och sedan se om det leder till attraktion eller avslut.

Tycker det är att starta i fel ände. Attraktion borde komma fore dejt och definitivt fore kyss och sex.
    Precis och att ta det i slow tempo. Allt verkar så stressigt och hetsigt idag. Partnern förväntas leverera omedelbart annars är man inom kort ute.
  • Anonym (Mannen)

Det finns en massa forskning på detta med känsla, handling och tankar. Det är en vanlig missuppfattning att det behöver börja med en känsla. Istället kan man sätta igång känslorna med rätt handlingar och tankar. Dock krävs det en viss mognad och självreflektion för att klara av det. 

Ett annat misstag som många gör är att de dejtar mer än en samtidigt. Då hindrar man känslor från att komma fram. Och tankarna man har blir inte fokuserade på en person utan det blir på olika personer och en massa jämförande. Så fort man börjar jämföra så saboterar man för sig själv och hindrar en från att få känslor för en specifik person. Det är också lätt att fastna i en ond cirkel där man inte vill bryta med någon man dejtar. 
  • Anonym (M)
    Anonym (M2) skrev 2024-10-03 14:15:29 följande:
    Det är väl ingen som känner för att ha sex utan att känna attraktion till personen 
    Jo då. Många killar ligger för att de är kåta. Då duger nästan vem som helst. 
  • Anonym (M2)
    Anonym (M) skrev 2024-10-03 14:48:54 följande:
    Jo då. Många killar ligger för att de är kåta. Då duger nästan vem som helst. 
    Att känna attraktion till många utesluter inte att faktiskt känna attraktion till den man har sex med 
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (M2) skrev 2024-10-03 14:15:29 följande:
    Det är nog så att du är tjej/kvinna. Män sexualdrift gör att de kan ha sex utan attraktion. Jag har haft sex med många tjejer/kvinnor som jag inte tycker är attraktiva. Ibland för att jag vet att de är bra i sängen. Ibland för att jag bara varit kåt. Sen har jag givetvis också haft sex med många attraktiva kvinnor. 
  • Anonym (M)
    Anonym (M2) skrev 2024-10-03 15:08:44 följande:
    Att känna attraktion till många utesluter inte att faktiskt känna attraktion till den man har sex med 
    Skrev jag det?

Jag skrev att många män kan ligga med en tjej utan att känna attraktion, bara för att de är kåta.
  • Anonym (M2)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-10-03 16:22:03 följande:
    Det är nog så att du är tjej/kvinna. Män sexualdrift gör att de kan ha sex utan attraktion. Jag har haft sex med många tjejer/kvinnor som jag inte tycker är attraktiva. Ibland för att jag vet att de är bra i sängen. Ibland för att jag bara varit kåt. Sen har jag givetvis också haft sex med många attraktiva kvinnor. 
    Ja jag är tjej kvinna men tillräcklig attraktion tänker jag att de ändå måste känna, annars hade de kunnat ta en man också men det brukar vara otänkbart med hänvisning till att de attrahera av män. Alltså attraheras de på kvinnor och därför kan ha sex med dem
  • Anonym (M2)
    Anonym (M) skrev 2024-10-03 16:33:08 följande:
    Skrev jag det?

Jag skrev att många män kan ligga med en tjej utan att känna attraktion, bara för att de är kåta.
    Det du skrev var att nästan vem som helst duger och då blir det ju många personer som man känner attraktion för. Det finns ju en dragning där därav närmar de sig kvinnan i fråga. Hon har något han vill åt och dras till.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (M2) skrev 2024-10-03 16:57:56 följande:
    Ja jag är tjej kvinna men tillräcklig attraktion tänker jag att de ändå måste känna, annars hade de kunnat ta en man också men det brukar vara otänkbart med hänvisning till att de attrahera av män. Alltså attraheras de på kvinnor och därför kan ha sex med dem

Det är sexualdriften som spökar men visst kan man se det på det sättet. När sexualdriften blir stark så kan vissa bli kåt på nästan alla kvinnor. Men så fort personen kommit så brukar det vända och personen kan bli äcklad till och med.

När jag var yngre hade vi en vän som vi kallade för biståndsarbetaren för han hade sex med i princip alla han kom över även om han själv såg rätt så bra ut. Det skämtades om att det var välgörenhet han höll på med. Han var iaf en sådan person.

• Tukt
    Anonym (Less) skrev 2024-07-17 19:06:31 följande:
    Är ju svårt att träffa någon på något annat sätt.
    Varför skulle det vara det? Om du inte refererar till olika papperstidningars kontaktförmedlingar som fanns förr, så går det ju att träffa folk på ett "naturligt" sätt. Precis som förr. Men då måste man också maka sig ur soffan och ge sig ut och träffa människor.
Svar på tråden Problem med modern dejting