Xenia skrev 2024-07-22 00:42:32 följande:
"Med maskulint så menade jag chads. Hypermaskulint som The Rock och Vin Diesel är inte så populära.
Prettyboys d.v.s. killar som ser ut som tjejer är en ursäkt för tjejer som påstår att de inte är lesbiska.
Chads är en blandning av hypermaskulint och feminint. Något mitt emellan.
Ska jag se ut som en tjej för att attrahera tjejer, så väljer jag nog att hellre vara singel. Då vet jag att samhället har blivit dekadent på riktigt."
Nu tycker jag då låter väldigt fördomsfull. Det finns inte bara en sorts utseende som duger. Och man ser inte ut som en tjej bara för att man ser pojkaktig ut. Och man är inte lesbisk för att man gillar pojkaktiga "söta" killar. Du klagar på andras fördomar men titta på dig själv, du har också fördomar.
Sluta läsa incelforum, det gör inte att du får en trevligare personlighet, tvärtom.
För att återgå till ögonbryn, kolla på rollfiguren Ferit Korhan i den turkiska serien "Golden Boy".
tr.pinterest.com/pin/ferit-korhan--126593439519458135/
Han ser bra ut och har tjocka ögonbryn. Men nu gillar jag inte rollfiguren. (Han vill kontrollera både fru och älskarinna. Han blir ofta arg och hotfull. Kvinnor skäller han ut och män slår han.) Detta påverkar så att jag automatiskt tycker att hans ögonbryn ser hotfulla ut. Men hade han spelat en annan roll, så hade jag inte reagerat.
Makes no sense att just hans ögonbryn ska vara hotfulla, men måste erkänna att mina ögonbryn nästan är så tjocka.
De där som du kallar för pojkaktiga är mer än bara pojkaktiga. Det är sminkade snubbar och nej, det är inte att vara fördomsfull. De är feminina.
Att vara rasist är att vara fördomsfull mot en viss grupp av människor.
Blir jag då kallad för n-ordet eller liknande för inget förutom mitt utseende, ja då är den personen nog rasse
Har knappt haft trubbel med killar. Bara med tjejer.
Därför som jag också knappt vågar snacka med tjejer längre..